Genel Bilgi
Kod | TİB864 |
Ad | Kuranda Ehl-i Kitap (Yahudi ve Hıristiyanlarla İlişkiler) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ehl-i kitab'la ilişkilerin ve temel konuların tefsir ekol ve metinleri eşliğinde kavranması
Dersin İçeriği
Kur'an'ın nüzul sürecinde Ehl-i kitab'ın nasıl konu edildiği ve tefsir geleneğinde görülen yaklaşım farklılıkları
Dersin Ön Koşulu
Temel İslam bilimlerinde yüksek lisans sahibi olmak
Kaynaklar
Ehl-i kitabla ilgili kitap, tez ve makaleler
Notlar
Klasik ve modern tefsir metinleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vahiy geleneğini muhteva gelişimi ile kavrar |
ÖÇ02 | Ehl-i kitap ifadesinin kapsamı ve tarihsel sürecini anlar |
ÖÇ03 | Mekke döneminde Ehl-i kitap konusunun hangi konular üzerinden nasıl ele alındığını kavrar |
ÖÇ04 | Tevrat ve İncil'in tahrif meselesini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ehl-i kitap kavramı | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Vahiy geleneğinde suhuf ve kitapların muhtevası | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Diğer dinlerle ilişkilerde usûl | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İlk dönem surelerde Ehl-i kitap | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Mekkî sûrelerde Hz. Musa | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mekkî sûrelerde Hz. Davud ve Süleyman | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Mekkî sûrelerde Hz. İsa ve Meryem | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Mekkî sûrelerde Hz. İbrahim | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ehl-i kitabtan övülenler | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Ehl-i kitab'ın seçkinlik iddiası ve ahiretteki durumu | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Yahudi âlimlerine yönelik eleştiriler | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Tevrat'ın tahrifi | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Modern dönemde Ehl-i kitab algısı | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Medine döneminde Ehl-i kitapla ilişkiler | İlgili eserlerden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 11 | 14 | 154 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |