Genel Bilgi
Kod | TİB842 |
Ad | Günümüz Dünya Dinleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Yaşayan Dünya Dinleri
Notlar
Dinler Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günümüz dünya dinlerini tanıma |
ÖÇ02 | Dinleri özelliklerine göre sınıflandırma |
ÖÇ03 | Semavi dinleri genel hatları ile tanır. |
ÖÇ04 | Asya dinleri arasında benzerlik ve farklılıkları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din nedir? | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Dünyadaki Dinler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Asya Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Hint Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Japon Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çin Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Sibirya Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avustralya Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Afrika Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Avrupa Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Amerikan Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Mısır Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Mezopotamya Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Anadolu ve Yunan Dinleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem Sonu sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |