Genel Bilgi
Kod | TİB813 |
Ad | Hadis Usulü Metinleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel hadis usulü kaynaklarını kronolojik olarak incelemek ve örnek metinleri okuma becerisi kazanmak
Dersin İçeriği
Önceki ve sonraki dönem Hadis Usulü Kaynaklarından seçilmiş metinler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hadis Usûlü ile ilgili temel kitaplar
Notlar
Klasik Hadis Usulü Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis usulünün ortaya çıkış serüvenini tanımlar |
ÖÇ02 | hadis usulü terimlerini tasnif eder |
ÖÇ03 | Hadis usulü kitaplarını mukayese eder |
ÖÇ04 | Hadis usulü önceki ve sonraki döne kitaplarını okur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hadis Usûlü Konularına Temas eden Erken Dönem Eserleri | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Şafiî'nin Risâlesi, Müslim'in Sahih'inin Mukaddimesi | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mütekaddimûn Devri Eserlerii er-Râmehürmüzi'nin el-Muhaddisü'l-Fâsıl'ı | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | el-Hâkim en-Nisâburî'nin Marifetü Ulumi'l-Ulûmi'l-Hadîs | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | el-Hatîb el-Bağdâdî'nin el-Kifâye fi İlmi'r-Rivayesi | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Müteahhirûn Dönemi Esreler | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kadı Iyaz el-İlma | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İbn Salah Ulûmü'l-Hadis | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Nevevî et-Takrîb | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İbn Kesîr İhtisaru Ulûmi'l-Hadis | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İbn Hacer, en-Nüzhe | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Suyûti Tedrîbü'r-Ravi | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kasımî Kavâidü'-Tahdîs | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Babanzâde Ahmed Naîm Tecrid-i Sarih | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |