Genel Bilgi
Kod | TİB871 |
Ad | Kur'an Kıssalarını Anlamanın İmkanı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kuran kıssalarında verilmek istenen mesajların doğru şekilde anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kuran kıssalarında verilmek istenen mesajlar. Hz. Adem, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve Kur'an'da zikredilen diğer peygamber kıssaları dersimizin konusudur.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kur'an Kıssalarının Mahiyeti - Mustafa Öztürk Kıssaların Dili - Mustafa Öztürk Kur'an'da Anlatım Sanatı - Muhammed Ahmed Halefullah
Notlar
Diyanet İslam Ansiklopedisi Yök Tez Merkezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kur'an kıssaları hakkında genel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ02 | İsrailiyyât'ın Kur'ân kıssalarını anlamadaki rolünü bilir. |
ÖÇ03 | Kur'an kıssalarının, indirildiği dönemle ilişkisine dair bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kur'an kıssalarına yönelik tartışmaları bilir. |
ÖÇ05 | Kur'an kıssalarında yer alan bazı anlatıları Yahudi ve Hıristiyan kıssalarıyla karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kur'an kıssalarına giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Demitolojizasyon ve Kur'an | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Adem, cennet ve düşüş draması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Arkaik kültürlerden Kur'an'a habil-kabil anlatısı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilge kul Musa kıssası ve İslam kültüründe Hızır mitosu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Zülkifl'in dini ve tarihi kimliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Geçmişin ayak izleri: Atalar Dini | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Edebiyatla tarih arasındaki ilişki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kur'an kıssalarında bütünlük | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Kur'an kıssalarında şahıslar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Yusuf kıssasının analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Din dili çerçevesinde sembolik dil | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Kur'an kıssalarında sosyolojik ve psikolojik değerler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | İsrailiyyat'ın Kur'an kıssalarını anlamadaki yeri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | final sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | yarıyıl sonu sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |