TİB871 Kur'an Kıssalarını Anlamanın İmkanı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB871
Ad Kur'an Kıssalarını Anlamanın İmkanı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kuran kıssalarında verilmek istenen mesajların doğru şekilde anlaşılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Kuran kıssalarında verilmek istenen mesajlar. Hz. Adem, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve Kur'an'da zikredilen diğer peygamber kıssaları dersimizin konusudur.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Kur'an Kıssalarının Mahiyeti - Mustafa Öztürk Kıssaların Dili - Mustafa Öztürk Kur'an'da Anlatım Sanatı - Muhammed Ahmed Halefullah

Notlar

Diyanet İslam Ansiklopedisi Yök Tez Merkezi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kur'an kıssaları hakkında genel bilgilere sahip olur.
ÖÇ02 İsrailiyyât'ın Kur'ân kıssalarını anlamadaki rolünü bilir.
ÖÇ03 Kur'an kıssalarının, indirildiği dönemle ilişkisine dair bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Kur'an kıssalarına yönelik tartışmaları bilir.
ÖÇ05 Kur'an kıssalarında yer alan bazı anlatıları Yahudi ve Hıristiyan kıssalarıyla karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kur'an kıssalarına giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Demitolojizasyon ve Kur'an Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Adem, cennet ve düşüş draması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Arkaik kültürlerden Kur'an'a habil-kabil anlatısı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilge kul Musa kıssası ve İslam kültüründe Hızır mitosu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Zülkifl'in dini ve tarihi kimliği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Geçmişin ayak izleri: Atalar Dini Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Edebiyatla tarih arasındaki ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kur'an kıssalarında bütünlük Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Kur'an kıssalarında şahıslar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Yusuf kıssasının analizi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Din dili çerçevesinde sembolik dil Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Kur'an kıssalarında sosyolojik ve psikolojik değerler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 İsrailiyyat'ın Kur'an kıssalarını anlamadaki yeri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 yarıyıl sonu sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:13