Genel Bilgi
Kod | TİB1730 |
Ad | Klasik Tasavvuf Metinleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Derviş DOKGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik Tasavvuf metinlerini asıl kaynaklarından okuyabilme ve yorumlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Tasavvuf klasikleri olarak bilinen temel eserlerden örnek metinler okuma.
Dersin Ön Koşulu
En az orta düzeyde Arapça bilmek
Kaynaklar
Tasavvuf Tarihinin Temel Klasikleri
Notlar
Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf Klasikleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasavvuf klasikleri sayılan eserleri orijinal halleriyle tanır. |
ÖÇ02 | İlk dönemlerde kaleme alınan tasavvuf eserlerinin dil özelliklerini tanır. |
ÖÇ03 | Tasavvuf metinlerinde ortaya konan tasavvuf anlayışlarının tarihi süreç içerisindeki dönüşümlerini fark eder. |
ÖÇ04 | Tasavvuf alanıyla ilgili kavram ve dil becerisi gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasavvuf tarihinin temel klasiklerini tanıma | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kuşeyri Risalesi örnek metin okuma -1 | Metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Kuşeyri Risalesi Örnek Metin Okuma Çalışması - 2 | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Keşfü'l-Mahcub örnek metin okuma -1 | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Keşfü'l-Mahcub örnek metin okuma çalışması -2 | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | İşari tefsir alanından yazılan eserler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Sülemi - Hakāiku’t-tefsîr | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Necmeddin Daye - Bahrü’l-Hakāʾik. | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Bursevi - Ruhu'l-Beyan | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Eşrefoğlu Rumi- Müzekki’n-nüfûs | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Gazzâlî- İhya-u Ulûmiddin -1 | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Gazzâlî- İhya-u Ulûmiddîn -2 | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Sülemî - Tabakât | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Ebu Nuaym İsfahani - Hilyetü’l-evliyâ | metin okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |