Genel Bilgi
Kod | TİB717 |
Ad | Hukuk Başlangıcı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
...Hukuk terimlerinin Tanıtımı
Dersin İçeriği
...Hukuka Giriş mahiyetindeki ana konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Necip Bilge Temel hukuk
Notlar
Kemal Gözler, Hukuk Başlangıcı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beşeri davranış kurallarının türlerini öğrenme, kurallar arasındaki ayrımları tespit edebilme |
ÖÇ02 | Hukuk ile ilgili bazı temel kavramları öğrenme.; |
ÖÇ03 | Kamu hukuku - özel hukuk ayrımı çerçevesinde hukuk dallarının konumlarını saptayabilir. |
ÖÇ04 | Hukuk kurallarının yer ve zaman bakımından uygulanması koşullarını öğrenme.; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hukuk kavramı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toplumsal kurallar | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hukukta Yaptırım Türleri | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukukun Kaynakları ve Uygulanması | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yargı örgütü | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hukuk Sistemleri | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | vize sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Hukukun kaynakları | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Normlar hiyerarşisi | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hukukun temeli hakkında görüşler | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kanunlaştırma | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hukuk kurallarının çeşitleri | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yorum | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Adalet kavramı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hak kavramı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme Sınavı | - | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |