TİB1725 Kur'an, Öteki ve Mitoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB1725
Ad Kur'an, Öteki ve Mitoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an'a göre ötekinin konumu hakkında ve muhtelif toplumlarda mitlerin nasıl doğdukları ve mahiyetleri hakkında bilgi sahibi olmak. Kur'an'da demitolojizasyonun imkanı tartışmalarını incelemek ve tartışmak dersin amaçlarıdır.

Dersin İçeriği

Kur'an'ın verilerine göre ötekinin konumu, mitlerin doğuşu ve dinle ilişkisi, Kur'an'da demitolojizasyon tartışmaları dersimiz konularıdır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mitlerin Kısa Tarihi - Karen Armstrong Mitolojiye Giriş - Fuzuli Bayat İbrani Mitleri - Robert Graves, Raphael Patai İslam Öncesi Arap Mitolojisi - İbrahim Usta Modern Dünyada Kur'an Yorumu - Muhammed Coşkun

Notlar

Bir Nefeste Dünya Mitolojisi - Mark Daniels Mitolojinin Gücü - Joseph Campbell Diyanet İslam Ansiklopedisi Yök Tez Merkezi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kur'an ve demitolojizasyon hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Mitlerin ortaya çıkışına dair bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Din ve mitoloji arasındaki ilişkinin mahiyetine yönelik tartışmaları bilir.
ÖÇ04 Kur'an'a göre ötekinin konumuna dair bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kur'an'a göre ötekinin konumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Kur'an'a Göre Ötekinin Konumu II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Mitolojik Düşünce Tarihine Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Mitolojinin Diğer İlkel İnanç Sistemleri ile Bağlantısı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Mitlerin Yükselişi ve Çöküşü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Mitlerin varlıklarını korumaları ve gizlenmeleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Değerler Paradigmasında Mit Anlayışı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratılış mitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Cennetten düşüş mitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 İlk hikaye anlatıcılar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Kurban mitleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Kutsal metinler ve mitoloji üzerine tartışmalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kur'an ve demitolojizasyon tartışmaları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kur'an ve Demitolojizasyon Tartışmaları II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:15