DISBS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DISBS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora seviyesinde İstatistiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Doktora aşamasında seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seminer konusuna uygun kaynaklar

Notlar

Belirlenen kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Danışmanı ile beraber İstatistik ile ilgili seçtiği bir konuda bağımsız bir araştırma yürütür.
ÖÇ02 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri içeren kapsamlı bir literatür araştırması yapar.
ÖÇ03 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması ile yazılı ve sözlü olarak öğretim elemanlarına ve öğrencilere sunar.
ÖÇ04 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması sunum hazırlama tekniklerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik literatürünü takip edebilir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel etik kurallara uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seminer konusunun belirlenmesi Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatürün değerlendirilmesi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatürün değerlendirilmesi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Problem analizi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Problem analizi2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Problem analizi 3 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Problem analizi 4 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Problem analizi 5 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 3 Sınav için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:16