Genel Bilgi
Kod | ENF121 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı kavratmak ve uygulama kapasitesini yükseltmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, Bilgisayar sistemleri, uygulama programları, işletim sistemleri ve bilgisayar donanımı anlatılmaktadır. Metin işleyici, tablolama ve sunum programlarının kullanımı işlenmektedir. Internet ayarları ve kullanımı, elektronik posta ve arama motoru kullanımı işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok.
Kaynaklar
Derste verilecektir.
Notlar
https://enformatik.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, bilgisayar sistemlerini kavrar, bilgisayar sistemlerini ve uygulama programlarını kullanır. |
ÖÇ02 | Microsoft işletim sisteminin çeşitli versiyonlarının kurulumunu yapar. |
ÖÇ03 | İnternet Servisleri, E-posta kullanır. |
ÖÇ04 | MS Office Bileşenleri; MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access programlarını kullanır. |
ÖÇ05 | Çeşitli sunum ve uygulama programlarını kullanır. |
ÖÇ06 | İnternet temel kavram ve terimlerini kavrar. İnternet kullanabilmek için temel ağ ayarlarını yapar. |
ÖÇ07 | FTP yapar ve Webde gezinir. Arama motorları ve e-posta kullanımını kavrar. İnternette detaylı arama-tarama yapar. |
ÖÇ08 | Bilgisayarı ve işletim sistemlerini etkili şekilde kullanmayı kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletim sistemleri, dosya sistemi, dosya işlemleri, dizin sistemi, ağaç yapılı dizin sistemi, dizin işlemleri. Bilgisayar donanımının parçaları. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kelime işlemci, denklem düzenleyici kullanarak formül içeren metin hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kelime işlemci, şekil içeren metin hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Paint programı kullanılarak resim yapılması ve yapılan resmin nesne olarak metin içine eklenmesi. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bilgisayar oyunları ve bazı bilgisayar oyunlarının yapısı ve tasarımı. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çalışma sayfaları, Excel programı kullanılarak veri tablolarının hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çalışma sayfaları arasında bağlantı oluşturulması, Excel programı kullanılarak veri tabloları hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Excel programı kullanılarak veri tabloları hazırlanması ve grafik oluşturulması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Excel programında kütüphane fonksiyonları kullanılarak rastgele veri tabloları hazırlanması ve grafik oluşturulması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Powerpoint programıyla sunum slayları hazırlanması. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Powerpoint programında sunum slaylarına metin, veri, resim ve grafik nesneleri eklenmesi. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Powerpoint programı kullanılarak hazırlanan sunum slaylarının sesli sunumları. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bilgisayar ağları ve internet. Mail sunucu, web sunucu, data sunucu, dosya transfer sunucu. İnternet bilgi servisleri. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Web sitesi, web sayfası ve html kodlama | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROBLEM ÇÖZÜMLERİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROBLEM ÇÖZÜMLERİ | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |