Genel Bilgi
Kod | ISB213 |
Ad | İktisada Giriş 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mikroekonominin temel konularını giriş düzeyinde anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste ağırlıklı olarak tüketicilerin ve üreticilerin piyasalarda nasıl rasyonel bir şekilde hareket ettikleri giriş düzeyinde işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tümay Ertek, Mikroekonomiye Giriş, Beta Yayınları
Notlar
Soru bankası ve diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroekonominin temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Piyasa mekanizmasını anlatır |
ÖÇ03 | Arzın ve talebin arkasındaki nedenleri sıralar |
ÖÇ04 | Tüketicilerin fayda maksimizasyonu ve üreticilerin kar Maksimizasyonu davranışlarını ve rasyonel karar verme süreçlerini açıklar |
ÖÇ05 | Firmaların üretim ve maliyetle ilgili kararlarını açıklar |
ÖÇ06 | Farklı piyasalarda firma davranışlarını açıklar |
ÖÇ07 | Tam rekabet piyasasının özelliklerini anlatır |
ÖÇ08 | Tekel piyasasının özelliklerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Piyasa Mekanizması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Piyasa; Talep ve Arz | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Talep ve Arz Esneklikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Diğer Esneklikler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Tüketici Davranışları Teorisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Tüketici Modeli | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici Davranışları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Üretim Teorisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Üretim Teorisi İle Maliyet Teorisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Maliyet Teorisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Tam Rekabet Piyasası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Aksak Rekabet Piyasaları-Tekel Piyasası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Aksak Rekabet Piyasaları-Tekelci Rekabet Piyasası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |