Genel Bilgi
Kod | ISB382 |
Ad | Oyun Kuramı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NİMET ÖZBAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı oyun kuramının temel kavramlarının öğrenilmesini sağlamak ve çeşitli oyunlar için çözüm yöntemlerini uygulama becerisini geliştirmektir
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Oyun Kuramının Temel Kavramları, Dengeli Oyunlar, Üstünlük Stratejileri, Belirsizlik Altında Oynanan Oyunlar, mx2 veya 2xn Oyunların Grafiksel Yöntemle Çözümü, Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü, 2x2 Oyunların Çözümü, İki Kişilik Sıfır Toplamlı Olmayan Sonlu Oyunların Çözümü konularından oluşmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Yöneylem Araştırması, Ahmet Öztürk, Ekin Basım Yayın, 2016, 894s.
Notlar
-Oyun Teorisi - Çatışma ve Anlaşmanın Matematiksel Modelleri, Khalik G. Guseinov, Serkan A. Düzce, Emrah Akyar, 2014, 304s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyun kuramının temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Dengeli oyunlar için çözüm yöntemlerini uygular |
ÖÇ03 | Üstünlük stratejilerini açıklar |
ÖÇ04 | Belirsizlik altında oynanan oyunları çözer |
ÖÇ05 | mx2 veya 2xn oyunları grafiksel yöntemle çözer |
ÖÇ06 | Oyunları doğrusal programlama ile çözme becerisi kazanır |
ÖÇ07 | 2x2 oyunlar için çözüm yöntemini açıklar |
ÖÇ08 | İki kişilik sıfır toplamlı olmayan sonlu oyunlar için çözüm yöntemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun Kuramının Temel Kavramları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dengeli Oyunlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Üstünlük Stratejileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Belirsizlik Altında Oynanan Oyunlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | mx2 veya 2xn Oyunlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | mx2 veya 2xn Oyunların Grafiksel Yöntemle Çözümü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
7 | Problem Çözümü-1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Simpleks Yöntemi ile Problem Çözümü Örnekleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
11 | 2x2 Oyunların Çözümü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İki Kişilik Sıfır Toplamlı Olmayan Sonlu Oyunların Çözümü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Denge Stratejilerinin Bulunması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nash Dengesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Problem Çözümü-2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |