Genel Bilgi
Kod | ISB498 |
Ad | Temel Hukuk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gizem GÜNER YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fen-Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü öğrencilerini temel hukuk kavramları ile tanıştırmak, hukukun üstünlüğü ve hukuk devleti kavramlarını meslek hayatlarında ilke edinmelerini sağlamak ve kendi hakları konusunda bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste toplum düzeninin kuralları, hak kavramı, özel hukuk ve kamu hukuku, hukukun kaynakları ve hukukta sorumluluk gibi konular işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Ömer Anayurt, 2023, Seçkin Yayıncılık.
Notlar
Kalabalık/Doğancı, Temel Hukuk Bilgisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
ÖÇ02 | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
ÖÇ03 | Hukuk düzenini değerlendirebilecektir. |
ÖÇ04 | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
ÖÇ05 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
ÖÇ06 | Hukukun tanımı, amacı, hukuk kurallarının unsurları hakkında bilgi sahibi olarak ve hukuk kurallarını diğer sosyal kurallar ile kıyaslayabilir. |
ÖÇ07 | Hak kavramı ve hakkı açıklayan teoriler, hakkın konusu ve sujesi konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Hukuksal sorunları analiz edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hukukun tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Hukukun kaynakları ve metodu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Norm kavramı, Hukukun dalları, Kamu hukuku/Özel hukuk ayrımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Kuvvetler ayrımı ilkesi- Yasama/Yürütme/Yargı kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yargı örgütü, mahkemeler sistemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Normlar hiyerarşisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hak kavramı, hakların kazanılması, kaybedilmesi ve korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kamu hakları-özel haklar ayrımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İyi niyet kuralı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kişi kavramı, tüzel kişi-gerçek kişi ayrımı, hak ehliyeti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Kişilik ve fiil, fiil ehliyeti kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hukuki işlemler, hukuki işlem teorisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Basın ve hukuk ilişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |