Genel Bilgi
Kod | ISB410 |
Ad | Demografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NİMET ÖZBAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı nüfusbilim kavramı ve özelliklerinin incelenmesi, TÜİK'in bu konudaki çalışmalarının ve ilgili istatistiklerin yorumlanması, nüfusun yapısı, durumu ve dinamik özelliklerinin incelenerek, doğumlar, ölümler, göçler ve yaşlanma ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır
Dersin İçeriği
Demografi, Demografinin Çalışma Alanları, TÜİK ve İlgili Kurum ve Kuruluşlar Tarafından Üretilen ve Yayımlanan Demografik İstatistikler ve İlgili Haber Bültenleri konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Türkiye İstatistik Kurumu -Demografiye Giriş, Emel Başar, Gazi Kitabevi, 2013, 180s.
Notlar
-TÜBA Demografi Açık Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Demografi konusunu açıklar |
ÖÇ02 | Demografik veri kaynaklarını açıklar |
ÖÇ03 | Demografik geçiş konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ04 | Türkiye'de demografik dönüşüm aşamalarını belirtir |
ÖÇ05 | Doğumlar konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ06 | Evlilikler konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ07 | Aile ve hane yapısı konularını açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ08 | Kentleşme konusunu açıklar |
ÖÇ09 | Göçler konusunu açıklar |
ÖÇ10 | Yaşlanma konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ11 | Ölümler konusunu açıklar ve ilgili haber bültenlerini yorumlar |
ÖÇ12 | Nüfus projeksiyonları konusunu açıklar |
ÖÇ13 | Hayat tabloları konusunu açıklar |
ÖÇ14 | Sosyo ekonomik gelişmişlik konusunu açıklar |
ÖÇ15 | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri konusunu açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demografi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Demografik Veri Kaynakları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Demografik Geçiş | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'de Demografik Dönüşüm | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğumlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Evlilikler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aile ve Hane Yapısı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kentleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Göçler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yaşlanma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Ölümler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hayat Tabloları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sosyo Ekonomik Gelişmişlik | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |