Genel Bilgi
Kod | ISB452 |
Ad | Araştırma Projesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELMA TOKER KUTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri üretmek , araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri , üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İpbüker, C., Göksel, Ç, Deniz, R. (2005) Mühendislik Etiği
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrensel etik kuralları ve değerleri kavrar |
ÖÇ02 | Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar |
ÖÇ03 | Kaynak araştırması yapar |
ÖÇ04 | Elde ettiği kaynakları derler |
ÖÇ05 | Elde ettiği sonuçları sözlü ve yazılı olarak sunar |
ÖÇ06 | Elde ettiği sonuçları uygular |
ÖÇ07 | Ekip çalışması yapmayı öğrenir |
ÖÇ08 | Bilimsel çalışma raporu sunar |
ÖÇ09 | Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlar |
ÖÇ10 | Mesleki etik sorumluluğunu uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Konusunun belirlenmesi | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kaynak tarama-1 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kaynak tarama-2 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toplanan kaynakları düzenleme | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlama | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Rapor sunumu-1 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Rapor sunumu-2 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rapor sunumu-3 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Rapor sunumu-4 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Rapor sunumu-5 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Rapor sunumu-6 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Rapor sunumu-7 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Rapor sunumu-8 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Rapor sunumu-9 | Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |