Genel Bilgi
Kod | SRT142 |
Ad | Seramik Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Ayşe YEREBAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Ayşe YEREBAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım unsurlarını analiz ederek özgün görsel dillerini geliştirmelerini, deneysel yaklaşımlarla yenilikçi ürünler tasarlamalarını ve akılcı değerlendirme yöntemleriyle tasarım kararlarını gerekçelendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bu süreçte edindikleri bilgi ve becerilerle tasarım problemlerine analitik ve sorgulayıcı bir yaklaşımla çözüm üretebileceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin seramikte elle şekillendirme yöntemlerini derinlemesine anlamalarını ve yaratıcılıklarını geliştirerek özgün eserler ortaya koymalarını sağlamayı amaçlar. Bu derste çimdikleme, sucuk ve plaka gibi yöntemler tekrar edilerek yaratıcı projelerle uygulanacak, doku ve yüzey tasarımına özel bir ilgi gösterilecektir. Öğrenciler, hayal güçlerini kullanarak benzersiz tasarımlar yapmaya teşvik edilecek ve seramik sanatına dair temel bir anlayış kazanacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sıdıka Sibel Sevim, Seramik Dekorları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, 2003
Notlar
Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, çimdikleme, sucuk ve plaka tekniklerini kullanarak farklı boyutlarda ve formlarda seramik objeler oluşturabilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, renk, doku, çizgi ve form gibi tasarım elemanlarını kullanarak seramik yüzeylerde farklı etkiler yaratır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, doğadan elde ettikleri formları ve desenleri seramik yüzeylere uyarlar ve bu uyarlamaları özgün bir kompozisyon içinde sunar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, sanatsal seramik ürünlerin tasarım özelliklerini (form, fonksiyon, estetik) analiz eder ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal nesne ile tasarım. | Proje konularının saptanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Organik biçimler araştırmak, Tasarım elemanlarından Dokunun Heykelsi nesnelerde kullanılmasına örnek araştırmalar geliştirmek | Proje konularının saptanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tekrarlanan birimlerin strüktürel yapıyı oluşturmasını incelemek 50 cm yüksekliğinde heykelsi nesne oluşturmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Doğal nesne ile heykelsi nesne arasında birliktelik oluşturmak, detay geliştirmek, Işık-Gölge tonlamalarını oluşturmak, hacimsel etkiyi artırarak planlamak | Tasarım elemanlarının görsel etkilerinin örneklerle incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Doğal nesneden hareketle tasarım elemanlarının tamamını Heykelsi nesnede kullanabilmek, Işık-Gölge etkisini güçlü kılacak detayların geliştirilmesini sağlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Belirlenen boyutlardaki yüzeyler için Doğal nesne örnek alınarak Çizgi-Nokta- Hacim etkilerinin birlikteliklerinden farklı hacimler, tonlamalar oluşturmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İç ve dış mekan yüzeyleri için Doğal nesneden hareketle proje geliştirmek 40x40 yüzeyde çamur ile detay uygulaması yapmak | İç mekan için yüzey tasarımı proje konularının verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Eskizlerin sunuma hazır hale getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Doğal nesneden hareketle, park ve bahçeler için strüktürel çalışma tasarlamak, heykelsi nesneler oluşturma çalışmaları yapmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Deneysel çalışmalar yaparak ürün tasarlamak, işlevi düşünerek Nesne-Tasarım ilişkisini uygulamalı olarak etüt etmek | Park ve bahçeler için heykelsi objelerin tasarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Heykelsi Nesne tasarlamak, Aydınlatma elemanı, Dış mekan bitki kapları, iç mekan sanat elemanları tasarımına başlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 50 cm yüksekliğinde Heykelsi nesne tasarlamak, çamur ile uygulama çalışmaları yapmak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Doğal nesne tasarım | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak-Final Sınavı Haftası-Proje-Uygulama-Rapor değerlendirmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynaklardan hazırlanılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynaklardan hazırlanılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |