Genel Bilgi
Kod | SÖ706 |
Ad | Kubaşık Öğrenme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini, kubaşık öğrenme yönteminin bazı değişkenler üzerindeki etkililiğini ortaya koyan bilimsel çalışmaları öğretmek.
Dersin İçeriği
Kubaşık öğrenme ile ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme; kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme, iletişim becerileri, düşünme becerileri, sosyal beceriler ile ilgili etkinlikler; kubaşık öğrenme teknikleri, kubaşık öğrenmede değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğan, A.; Bayrakçeken , S.; Doymuş, K. (2015). İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Uygulanması, Anakara:Pegem.
Notlar
Açıkgöz, K. (2007). Aktif Öğrenme. BİLİŞ ÖZEL EĞİTİM DANIŞMANLIK YAYINLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kubaşık öğrenme yöntemini diğer öğrenme yöntemleri ile karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Kubaşık öğrenme yönteminin uygulanmasında gerekli olan sosyal becerileri bilir |
ÖÇ03 | Kubaşık öğrenme yöntemine uygun küme oluşturma tekniklerini uygular |
ÖÇ04 | Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmamış tekniklerini bilir. |
ÖÇ05 | Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmış tekniklerinin bilir. |
ÖÇ06 | Kubaşık öğrenme tekniklerinin işe koşulduğu ders planları hazırlar. |
ÖÇ07 | Kubaşık öğrenme yöntemine uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ08 | Kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin hazırladığı ders planlarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların ve ders işlenişinin tanıtılması | kaynakların elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Kubaşık öğrenme yönteminin temel ilkeleri | method İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kubaşık Öğrenme yönteminde kümelerin oluşturulması | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Kubaşık Öğrenme Yönteminde küme bilinci oluşturma | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kubaşık öğrenme yönteminde Değerlendirme | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kubaşık Öğrenme yönteminde sınıf yönetimi | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Kubaşık öğrenme yönteminde yapılandırılmamış teknikler | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kubaşık öğrenme yönteminde yapılandırılmış teknikler | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 2 | İlgili kaynaklardan | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 3 | lgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 4 | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 5 | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 6 | İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | portfolya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Final sınavı | portfolya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |