Genel Bilgi
Kod | SRT263 |
Ad | Bilgisayarda Tasarım 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Adobe premier programi yardimi ile videoları düzenlemektir
Dersin İçeriği
Bilgisayar Desteği ile Video montaj ve düzenleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ADOBE PREMIERE PRO CC EĞİTİM KİTABI
Notlar
İnternet videolari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal hayatta sağlıklı ve etkili iletişim kurar ve sürdürür |
ÖÇ02 | İş hayatında sağlıklı ve etkili iletişim kurar ve sürdürür |
ÖÇ03 | Mesleği ile ilgili gelişmeleri izlemek ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirir |
ÖÇ04 | Mesleğin ait olduğu alandaki temel bilgi ve becerileri kısa film gücünü kullanarak geliştirir |
ÖÇ05 | Film çekiminde kullanılan ekipmanları tanır |
ÖÇ06 | Temel düzeyde film hikayeleri yazarbilmek |
ÖÇ07 | Film çekim ortamlarını tasarlar |
ÖÇ08 | Film sahnesinde gerekli olacak kostümleri organize eder |
ÖÇ09 | Film çekim zamanlarına göre gerekli ışık ortamlarını hazırlar |
ÖÇ10 | Film çekimi ile ilgili temel konulara hakim olur |
ÖÇ11 | Çekilen film sahnelerini kurgular ve montajlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye de sinemanın doğuş ve gelişimi | Sinemanın Doğuşu Araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Program formatı oluşturma ve yapım hazırlıklarını yürütmek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Senaryonun temel öğelerini incelemek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Senaryonun dramatik yapısını oluşturmak | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Kamerayı, sabit parçalarını ve aksesuarlarını ayarlamak | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Çekim malzemelerinin bakım ve korumasını yapmak ve uygun kayıt ortamını seçerek kullanabilmek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Görüntü diliyle istenen etkiyi sağlamak | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Dramatik Aydınlatma kullanım amaçları | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Dramatik Aydınlatma Yapmak | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Görüntü çekim hatalarını engellemek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
12 | Banttan yayınlanan programların çekim sonrası çalışmalarını yürütmek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kurgunun temellerini incelemek | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Dijital videonun avantajları | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Dijital video düzenlemesi | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |