Genel Bilgi
Kod | SRT261 |
Ad | Fotograf Teknikleri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
İBRAHİM ARSLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, profesyonel tanıtım fotoğrafı olarakta adlandırılan reklam fotoğrafçılığına giriş niteliğindedir. Ürün, gıda, mekan, hizmet, moda fotoğrafı gibi geniş yelpazede çalışma olanağı sunan reklam fotoğrafçılığının farklı konularının alt yapısını oluşturan Pozlama, Işık , Çekim modları ve kompozisyon kurallarını yapılan uygulamalar ile beceri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Fotoğraf Stüdyosu araç ve gereçleri, Fotoğraf Makineleri, Objektifler, Dijital ve analog fotoğrafçılık, Reklam Fotoğraf kategorileri, Işık, Kompozisyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Temel Fotoğrafçilk Kitabi
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1 Fotoğrafın tanımı açıklayabilme |
ÖÇ02 | Fotoğrafın temel değerlerini açıklayabilme |
ÖÇ03 | Göz ve fotoğraf makinesi arasındaki benzerlikleri açıklayabilme |
ÖÇ04 | Teknik aydınlatmayı etkileyen unsurları tanımlayabilme |
ÖÇ05 | Dramatik aydınlatma ışık ve gölge ilişkisini kurabilme |
ÖÇ06 | Renk algısı, fotoğrafta rengin özellikleri ve renk düzenlemesini açıklayabilme |
ÖÇ07 | Fotoğrafta renk düzenlemesini teorik olarak tanımlayabilme |
ÖÇ08 | Dijital fotoğraf makinelerince üretilen fotoğrafların ışık ve renk düzeylerine yazılımlar ile nasıl müdahale edildiğini açıklayabilme |
ÖÇ09 | Pozlama dengesini açıklayabilme |
ÖÇ10 | Temel fotoğraf çekim tekniklerini açıklayabilme |
ÖÇ11 | Aydınlatmanın temel işlevlerini tanımlayabilme |
ÖÇ12 | Bir fotoğraf içerisindeki düzenleme şekillerini ve kompozisyon türlerini ayırt edebilme |
ÖÇ13 | Fotoğrafta kompozisyonun yapısal ögelerini açıklayabilme |
ÖÇ14 | Fotoğrafta kompozisyona ait fotoğrafik ögeleri açıklayabilme |
ÖÇ15 | Bir fotoğraf çerçevesi içerisindeki yapısal ve fotoğrafik kompozisyon ögeleri arasındaki ilişkiyi Gestalt Algısı ile ilişkilendirme |
ÖÇ16 | Bir fotoğraf içerisinde kurulmuş olan kompozisyonu okuyabilme |
ÖÇ17 | Karşılaştığı bir fotoğrafı okuyup değerlendirebilme |
ÖÇ18 | Çekilen konuya uygun odak uzaklığına sahip objektif seçebilme,objektif çeşitlerini ve kullanım alanları arasındaki dengeyi açıklayabilme |
ÖÇ19 | Filtrelerin işlevlerini ve ne amaçla kullanıldıklarını açıklayabilme |
ÖÇ20 | Genel fotoğraf malzemelerinin temel işlevlerini tanımlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf, Fotoğrafın Tanımı ve Fotoğraf Makineler | Fotoğraf ve resim arası benzerlik ve farklılıkları düşününüz... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fotoğrafı Çekmek: Pozlama | Pozlama üçgeni kavramını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Fotoğraf Çekim Teknikleri: 1.Diyafram Öncelikli Mod 2. Enstantane Öncelikli Mod | Diyafram ve enstantane kavramlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Aydınlatma Temel İlke ve Özellikleri | Işığın hayatımızdaki önemini araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Fotoğraf Çekim Teknikleri 3. Mamnuel Çekim Modu 4. Otomotik Çekim Modu | Manuel mod ve otomotik mod kavramlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Objektifler: Objektiflerin Yapısı ve Çeşitleri | Objektif çeşitlerini araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Belli başlı filitreler. Genel fotoğraf Malzemeleri ve Özelikleri | Tripot, Filitre terimlerini araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için konularan hepsi çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Işık ve Renk: Fotoğrafta Görüntünün Oluşumu ve Işık Kullanımı | Işık ve özelikleri araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Işık ve Renk : Fotoğrafta Renk. Dijital Ortamda Işık ve Renk Düzenlemesi | Toplamsal ve Çıkarımsal renk kavramlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Işık ve Renk : Stüdyo çekim denemeleri | Stüdyoda kullanılan ekipmanları araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Fotoğraf Okuma ve Kompozisyon : Fotoğrafta Kompozisyon .Fotoğrafta Kompozisyon Ögeleri ve Organizasyonu | Fotoğrafta kompozisyon konuları nelerdir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Fotoğraf Okuma ve Kompozisyon: Fotoğrafik Ögeler | Geçen ders gördüğünüz kompozisyon öğelerini içeren 5 adet fotoğraf çekip derse geririniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Fotoğraf Okuma ve Kompozisyon: Fotoğraf Okuma | İnternet ortamından indirdiğiniz iki adet fotoğrafı okuyup değerlendiriniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Fotoğraf Çekim Uygulamları | Dönem içinde derslerde işlenen konuları gözden geçirip geliniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, Gösterme, Gözlem | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, Gösterme, Gözlem | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |