Genel Bilgi
Kod | SRT268 |
Ad | Bilgisayarda Tasarım 4 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bilgisayarda AutoCAD programını kullanarak teknik resim standartlarına ve kurallarına uygun olarak 2 boyutlu imalat/yapım ve perspektif resmi çizme yeterliklerine sahip kişiler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Desteği ile Video montaj ve düzenleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ADOBE PREMIERE PRO CC EĞİTİM KİTABI
Notlar
İnternet videolari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleğin ait olduğu alandaki temel bilgi ve becerileri kazanır |
ÖÇ02 | Alanın gerektirdiği temel yeterliklere sahip olur |
ÖÇ03 | Mesleğin gerektirdiği işleri yapar |
ÖÇ04 | Öğrenci merkezli daha aktif ve kendi hızına göre öğrenme olanağı tanıyan kazanımlara sahip olur |
ÖÇ05 | İki boyutlu proje çizimine hakim olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AutoCAD Arayüzünün Tanıtılması, Ayarları ve Düzenlenmesi | AutoCAD Arayüzünün Tanıtılması, Ayarları araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pafta düzeni ve ayarları | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çizim Komutları | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Düzenleme Komutları ,Görünüm Komutları | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ölçü Birimlerinin ve Hassasiyetlerinin ayarlanması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Layer Kavramı, Çizgi tipi, Çizgi rengi ve Çizgi kalınlıklarının oluşturulması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katmanların kullanımı , Çizgi tiplerinin ölçeklerinin ayarlanması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Katmanlar arasında geçişler, Katman silme ve ad değiştirme | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yazı sitili oluşturma, istenilen ölçekte yazı yazabilme | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dimension (Ölçülendirme) Çizimin ölçülendirilmesi ,Ölçü sitillerinin ayarlanmasır ,Ölçülerin, ölçeğe uygun hale getirilmesi | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yeni pafta yaratmak, Pafta ebatlarını ayarlamak ,Çizimi paftaya hizalamak, Paftayı ölçekleme | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pafta üzerinde iki farklı ölçekle çalışma | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Paftanın yazdırılması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Projenin ölçekli yazdırılması ,Projenin diğer formatlarda (Pdf, jpg, png) yazdırılması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |