Genel Bilgi
Kod | SRT266 |
Ad | Fotograf Teknikleri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fotoğraf alanı hakkında bilgi verebilme.Fotoğraf alanı içindeki farklı teknikler hakkında bilgi verebilme.Işıklı boyama,röprödüksüyon gibi tekniklerin fotoğraf alanı içinde değişik uygulamaları ile nasıl yer alabileceğini gösterebilme.
Dersin İçeriği
Fotoğraf alanı içinde farklı teknik uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Temel Fotoğraf Eğitimi Dersini almış olmak
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Temel Fotoğrafçılık kitabı
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Işıklı boyama tekniğini tanımlar |
ÖÇ02 | Işıklı boyama tekniğine ilişkin ışık kullanır |
ÖÇ03 | Işıklı boyama konusuna ilişkin, sanatçıların çektikleri fotoğrafları analiz eder |
ÖÇ04 | Fotoğraf makinesini ışıksız ortamda kullanır |
ÖÇ05 | Bir fotoğraftan yola çıkarak, röprödüksiyon yapabilme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | Farklı tekniklerde çalışan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahar döneminde işlenecek konular hakkında bilgilendirme | Geçmiş dönem işlenen konuları gözden geçiriniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Işıklı boyama konusunun anlatılması | Işıkla boyama tekniğinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Işıklı boyama konusunun uygulamalı olarak gösterilmesi | Işıklama boyama tekniğinin kullanım alanlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Çekilen örnek fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması | Fotoğraf okuma konusunu tekrar ediniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Öğrencilerin uygulamalı olarak stüdyoda ışıklı boyama tekniğini kullanarak çekimler yapması | Evinizde ışıkla boyama tekniğininde denemeler yapınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | Öğrencilerin çektiği fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması | Fotoğraflarınızı düzenleyip derse getiriniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Çekilen fotoğrafların düzenlenmesi ve değerlendirilmesi | Çektiğiniz fotoğrafları derse geririniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Dönem içi anlatılan konulara çalışınız | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Farklı fotoğraf sanatçılarının çalışmalarının incelenmesi | En çok beğendiğiniz fotoğraf sanatçılarının fotoğraflarını inceleyiniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Bu çalışmalardan örnekler seçilerek analizler yapılması | Fotoğraf inceleme yöntemlerini çalışıp geliniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Seçilen bir fotoğraf sanatçısının eserlerinden yola çıkılarak reprodüksiyon çalışmalarının yapılması | Seçtiğiniz fotoğrafı teknik olarak analiz ediniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Fotoğraftan reprodüksiyon konusuna ilişkin daha önce uygulanmış işlerin gösterilmesi | Önceki reprodüksiyon fotoğraflarınızı yanınızda bulundurunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Reprodüksiyonda fotoğraf üzerine uygulama çalışmaları | Fotoğraf değerlendirme çizelgesi hazırlayınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Fotoğraftan reprodüksiyon konusunda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi | Fotoğraf ekipmanınızın bakımını yapıp geliniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösteri |
15 | Öğrencilerin yapmış olduğu bütün uygulamalarının teknik analizleri | Fotoğraf değerlendirme kriterleriniz gözden geçiriniz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Dönem içi derslerinize çallışınız | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |