Genel Bilgi
Kod | SRT202 |
Ad | Tornada Tasarım Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel çömlekçi tornasını kullanarak günümüz sanat anlayışına uygun seramik ürünler yaratmak.
Dersin İçeriği
Öğrencilere seramik tornası, çamurun özellikleri ve tornada çalışma prensipleri hakkında bilgi vermek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
COOPER Emmanuel, Seramik ve Çömlekçilik, Ankara, 1978
Notlar
COSENTINO Peter, Pottery Technıgues, London, 1996. BIRKS Tony, The Complete Potters’s Companion, 1993.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygular |
ÖÇ02 | Farklı formları şekillendirir |
ÖÇ03 | Kulp, kapak, emzik, ve ayak çalışmalarını uygular |
ÖÇ04 | Yaptığı çalışmalar bittiğinde değerlendirir |
ÖÇ05 | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişir |
ÖÇ06 | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Seramik sanatçıları internetten araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Seramik sanatçısı Güngör Güner internetten araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme uygulamasına devam. | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Torna sanatçıları internette araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. 1 | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. 2 | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. Torna tasarımcıları internette araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. 3 | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Çamuru yükseltme (çekme) çalışması devam edildi. Eskizlerin Değerlendirilmesi. | Seramik sanatçısı Cemalettin Sevim internetten araştırılacak. Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması. Eskizlerin Değerlendirilmesi. | Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Dip alma ve düzeltme çalışması. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. | Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Silindir formunun açılması, konik form çalışması. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma | Kişisel yorum çalışmaları. Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Silindir formunun açılması, konik form çalışması. Eskizlerin Değerlendirilmesi. | Kişisel yorum çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yarım küre form ve çanak çalışması. | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Fırın doldurma ve pişirim | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çamurun yoğrularak havasının çıkarılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |