Genel Bilgi
Kod | SRS305 |
Ad | Tasarım Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
" Tasarım Yöntemleri" kursunun temel amacı, 3. sınıf Seramik sanatı öğrencilerini hem tarihsel hem de çağdaş tasarım temelleri konusunda kapsamlı bir anlayışla donatmaktır. Çeşitli sanat ortamları, teknikler ve küresel etkilerin keşfi aracılığıyla, öğrenciler sanat tasarımı konusunda bütünsel bir bakış açısı kazanacaklardır. Fikir üretme, dijital araçların kullanımı ve sürdürülebilir tasarım uygulamalarında beceriler geliştireceklerdir. Kursun sonunda, öğrenciler, sanat nesnelerinin yaratılmasında teori ile pratiği birleştirme yeteneklerini sergileyerek kendi bireysel tasarım projelerini etkili bir şekilde kavramsallaştırmış ve sunmuş olacaklardır.
Dersin İçeriği
Tasarım Yöntemleri" kursu, 3. sınıf Seramik sanatı öğrencileri için hazırlanmış olup, tasarımın temel prensiplerini anlamadan antik çömlekçiliğe kadar uzanan zengin bir tarihe yolculuk yapmaktadır. Öğrenciler, çeşitli sanat ortamlarına, rengin psikolojisine ve doku inceliklerine dalarken, küresel tasarım etkilerini ve sanatta çağdaş trendleri keşfedecekler. Sürdürülebilir tasarım, dijital araçların kullanılabilirliği ve eleştiriler aracılığıyla işbirlikçi öğrenme üzerinde durulacak. Kurs, öğrencilerin bireysel tasarım projelerini sunarak, tasarım sürecine ve yaratıcı kavramlarının gerçekleşmesine olan hakimiyetlerini sergilediği bir noktada son bulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar, Tasarlama Kuramları ve Metotları
Notlar
Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım yapabilecek yöntemleri öğrenir |
ÖÇ02 | Endüstri-Ürün ve Tasarımcı ilişkisini analitik olarak değerlendirir |
ÖÇ03 | Seramik Endüstrisini ve proseslerini öğrenir |
ÖÇ04 | Belli gereksinimlere dayanan tasarım problemlerini çözer. |
ÖÇ05 | Tasarım yapmanın çeşitli yöntemlerini araştırarak fikirler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tasarım Yöntemlerine Giriş - Temel Bilgileri Anlama | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tasarım Tarihi - Antik Çömlekçilikten Modern Seramiğe | Günümüze kadar seramik malzemeden yapılan endüstriyel tasarımları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tasarım Prensipleri - Denge, Zıtlık, Vurgu, Hareket, Desen, Ritim ve Birlik | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Farklı Sanat Ortamlarını Keşfetme - Seramik Tasarımlarına Diğer Malzemeleri Dahil Etme | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Eskiz ve Fikir Üretimi - Düşüncelerinizi Kağıda Taşıma | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 3D Modelleme ve Tasarım - 2D'den 3D Kavramlarına Geçiş | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Evaluation of the works | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Tasarımda Renkler - Seramik Sanatında Renk Psikolojisi ve Uygulaması | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Dokular ve Yüzeyler - Tasarımda Dokunsal ve Görsel İlgi Oluşturma | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Dünya Sanatı ve Tasarım Tarzları - Küresel Etkileri Entegre Etme | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Çağdaş Sanat ve Tasarım - Modern Dünyadaki Etkiler | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarımda Sürdürülebilirlik - Etik ve Çevre Dostu Yaklaşımlar | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Eleştiriler ve Akran Değerlendirmeleri - İşbirlikçi Öğrenme ve Geri Bildirim | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarımları Sonlandırma - Prototip Oluşturma Hazırlığı | Verilen tüm kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final Sınavı Haftası | Tasarım Sunumu - Fikirlerinizi ve Kavramlarınızı Etkili Bir Şekilde İletme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı Haftası | Final Sınavı ve Tasarım Sergisi - Kendi Tasarladığınız Nesneyi Sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |