Genel Bilgi
Kod | SRT302 |
Ad | Seramik Dekorasyon Teknikleri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciyi seramik dekor teknikleriyle tanıştırarak, bu teknikleri kullanma becerisini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilere önerilen proje konusu doğrultusunda, bireysel ifade olanaklarının, tasarlanan üç ya da iki boyutlu çalışmaların dekorla zenginleştirilmesi çalışması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEVİM, Sıdıka Sibel (2007) “Seramik Dekor ve Uygulama Teknikleri” Yorum Sanat Yayınları, İstanbul.
Notlar
Prof. Dr. ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, G.S.F. Yayın No:2, İstanbul, 1983
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Estetik ve teknik öğeleri tasarıma uygulama becerisi kazandırılır. |
ÖÇ02 | Temel seramik teknik dekor yöntemlerini ayırt eder ve uygular |
ÖÇ03 | Tasarladığı desenleri tanımlanan tekniklerle seramik yüzeylere aktarır. |
ÖÇ04 | Uygun sırlama ve pişirim teknikleriyle çalışmasını tamamlar. |
ÖÇ05 | Seramik boya ve malzemelerini sır altı tekniğine uygun şekillerde kullanır. |
ÖÇ06 | Araştırma yaparak belirlenen esin kaynağı doğrultusunda renk, biçim ilişkilerini temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanarak kompozisyonlar tasarlar, yapılan eleştirilerle farklı öneriler geliştirir. |
ÖÇ07 | Sır altı dekor tekniklerini anlatır. |
ÖÇ08 | Sigrafitto dekorasyon tekniğini anlatır. |
ÖÇ09 | Mayolika dekor tekniğini anlatır. |
ÖÇ10 | Sigrafitto dekorasyon tekniğini uygular |
ÖÇ11 | Sır altı dekor tekniklerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik dekorları hakkında genel bilgi. Sır altı dekor teknikleri. Çini tanımı, tarihçesi. | Konuyla ilgil iaraştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tasarım Konusunun Belirlenmesi. Geleneksel çini örneklerinin incelenmesi. Yüzey biçim ilişkisi. Yüzey Biçim ilişkileri, Form-Fon ilişkileri, Formun Tanımı, Fonun Tanımı. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tasarım. Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları. | Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Motiflerin ögeleştirilmesi ve yeni biçim dilinin kurulması . Verilen proje doğrultusunda tartışmalar. Seramik Malzeme Teknik Aşamalarını Yönlendirme. | Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Araştırma, Eskiz, Eleştiri. Çini üretimde dikkate alınması gereken kurallar. Desen Uygulama. | Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi. Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje uygulama çalışmaları. | Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çini yüzeyi boyama. Renklendirme. | Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Seramik malzeme ile uygulama. Renklendirme ve sırlama. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projenin seramik fırınlaması çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Astarla yapılan dekor teknikleri. Tasarım Konusunun Belirlenmesi. Sigrafitto dekorasyon tekniği. Yüzey biçim ilişkisi. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Astar dekoru. Sigrafitto dekorasyon tekniği. Dekor yöntemleri anlatımı. Tasarımlara devam edilmesi . Tasarımların değerlendirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Projenin seramik fırınlaması çalışmaları.1 | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sır içi (Mayolika) dekor tekniği. Mühür (ıstampa), parafin dekorları. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sigrafitto dekorasyon tekniği. Proje pişirme çalışmaları. 2. pişirim. | Örnek görsellerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |