SRT306 Seramik Astar Boya ve Sırları Tasarımı 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT306
Ad Seramik Astar Boya ve Sırları Tasarımı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Seramikte renk boya kullanımı ve bunların sır ile olan ilişkisi. Her türlü seramik bünyede sır ve astar kullanımı. Sır ve astarların özellikleri. Endüstriyel ve sanatsal sır ve astar kullanımı. Bunların boya ile ilşikileri ve fırınlama süreçleri

Dersin İçeriği

Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık

Notlar

Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hazırlanan boya reçetelerinde kullanılacak oran ve hammaddeleri belirler
ÖÇ02 Boya reçetesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddelerin özelliklerini tanır.
ÖÇ03 Boya reçetesinde renk veren oksitlerin özelliklerini tanır.
ÖÇ04 Hammaddelerin boya bünyesinde vereceği etkileri tanımlar.
ÖÇ05 Seramik ürünler için sıraltı ve sır içi boya reçeteleri geliştirir
ÖÇ06 Seramik bünyede geliştirdiği sıraltı ve sır içi boya reçetelerini yorumlar
ÖÇ07 Çeşitli astar reçeteleri geliştirebilir ve boya astar ilişkisini yorumlar
ÖÇ08 Farklı kompozisyonlarda boya reçetelerinin denemelerini yapar ve uygular
ÖÇ09 Yapmış olduğu boyanın bünye ile uyumunu yorumlayabilir. Fırınlama süreçlerinde nasıl etkilendiğini görebilir. Sıcaklık renk ilişkisini yorumlar
ÖÇ10 Araştırmasını yaptığı boyaları seramik yüzeylere uygular
ÖÇ11 Yüzeye uyguladığı boyaların, sanatsal ve endüstriyel ürünlerde nasıl kullanacağını kavrar
ÖÇ12 Uygulamış olduğu boyaların fırınlama süreçlerini kavrar
ÖÇ13 Çıkan sonuçları değerlendirerek seramik ürünler için nasıl kullanacağını yorumlar
ÖÇ14 Sonuçları hem sanatsal, hem de endüstriyel çamurlar üzerinde deneyerek farklarını kavrar
ÖÇ15 Bütün çalışmalarını rapor halinde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Renk hakkında genel bilgi, boya ve boyarmadde kavramları, boyaların hazırlanmasında kullanılan hammaddeler Renk boya ilişkisini ve ana ara renk kavramlarını çalışarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Boya bileşiminde kullanılan hammaddelerin ve renk veren oksitlerin özellikleri Oksitler ve genel yapılarına çalışarak gelir. Renk veren oksitler hangi elementlerdir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Boyaların özellikleri ve boya denemelerinin uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması. Kullanılan hammaddelerin özellikleri Seramik boyalı ürünleri inceleyerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
4 Boya reçetelerinin hazırlanması, bünye üzerinde kullanımı. Reçete hazırlarken bünye ile olan ilişkisi Reçete hazırlamayı bilerek gelmeli Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
5 Seramik ürünler için sır altı ve sır üstü boyalar ve bünye ilişkileri Sır ve boya kavramlarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Sır altı ve sır üstü boyaların özellikleri, uygulaması Sır altı ve sır üstü boyalı örnekleri araştırmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Astar reçeteleri ve bu astarların sır altı ve sır üstü uygulamaları Astar çeşitlerini bilerek gelmeli Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav 7 haftalık konuları hem teorik hemde uygulamalı olarak çalışmalı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Çeşitli Astarlar ve özellikleri, hazırlanması ve uygulaması Astarların hazırlanmasını yapabilmeli, hazırlıklı gelmeli Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Seramik boyaları, uygulama çalışmaları ve özelliklerinin araştırılması Seramik boyalarına çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Endüstriyel ve Sanatsal ürünlerde astar ve boyalar Endüstriyel ve sanatsal ürünlerin yapı ve özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Endüstriyel ve Sanatsal ürünlerde boya ve astarların fırınlama süreçleri Seramik Fırın konusunda hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Olumlu astar ve boya reçetelerin çoğaltılarak seramik yüzeylerde uygulanması. Uygulama çalışması için ön hazırlıkları yapmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Araştırmaları endüstriyel ve sanatsal ürünlere uygulama ve sonuçların raporlanması Raporlama işlemlerini yapmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Tartışma
15 Yapılan araştırmaların reçete hesapları, rapor hazırlanması. Bütün sonuçların değerlendirilmesini çalışarak gelmeli Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm haftaların teorik ve uygulamalarına çalışarak sınava hazırlanmalı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse gelmeden araştırma ve derse hazırlıklı gelme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:41