Genel Bilgi
Kod | SRT344 |
Ad | 3D Modelleme 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
3 boyutlu modellemede yeni tekniklerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
3 ds max programı ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
3d Modelleme 1 Dersini almış olmak
Kaynaklar
Nezih Kamburoglu 3Ds Max Kitabi
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3 Ds Max programıyla temel düzeyde yeni ve özgün tasarımlar yaratır |
ÖÇ02 | Projesini bilgisayar ortamında farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanır. |
ÖÇ03 | Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlar |
ÖÇ04 | Render ve materyal konusunda tecrübelerini arttırır. |
ÖÇ05 | Render sonuçlarını, diğer programlar yardımı ile gerçekçiliğini artırma konusunda tecrübe edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nurbs Eğrileri ile çalışmak | 3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Point (Noktasal ifadeler) ile çalışmak | Point i 3d modellemede ne amaçlı kullanılır araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Curves (Eğriler) ile çalışmak | Curves 3d modellemede ne amaçlı kullanılır araştırınız.derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Surfaces (Yüzeyler) ile çalışmak | Surfaces 3d modellemede ne amaçlı kullanılır araştırınız.derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Power Nurbs (plug-in) 1 kullanmak | Power Nurbs 3d modellemede ne amaçlı kullanılır araştırınız.derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Power Nurbs (plug-in) 2 kullanmak | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Power Nurbs (plug-in) 3 kullanmak | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Proje sunumu yapılır | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Material Editor uygulamaları | Material editörün fonksiyonu nedir araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Basic Parameters (basit parametreler) ile çalışmak | 3ds Max te basic parameters konusunu araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Extended Parameters (gelişmiş ışık yapıları) | 3ds Max te Extended parameters konusunu araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Map Kavramı ve kullanım alanları | 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | UVW map komtunun kullanım alanları | UVW map komtunun kullanım alanları nelerdir?Araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | UVW x form kullanım alanları | UVW x form komtunun kullanım alanları nelerdir?Araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dinamik animasyon etkileri | Dinamik animasyon nedir?Araştırınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu yapılır | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu yapılır | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |