Genel Bilgi
Kod | EBS228 |
Ad | Sağlık Eğitim Materyali Tasarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin sağlık eğitim ve uygulamasında ihtiyaç duyulan materyalleri belirleme ve geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Sağlık eğitim ve uygulamalarında kullanılacak materyal geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Morrison, GR, Ross, SM, Kemp JE. Etkili Öğretim Tasarımı (Çev. İlhan Varank ve diğerleri). İstanbul: Bahçeşehir Yayınları, 2012. Tekbaş ÖF., Ceylan S., Oğur R., Açıkel C., Göçgeldi E. Sağlık Eğitiminde Kullanılan Materyaller ve Etkin Kullanımı (2005). İnci, F. H., Koştu, N., Özen Çınar, İ., Korkmaz Aslan, G., & Kartal, A. (2016). Sağlık Eğitim Materyallerinin Okunabilirliği ve Tasarımı. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.
Notlar
Mueller PS., Glennon AC. A Nurse-Developed Prechemotherapy Education Checklist. Clinical Journal of Oncology Nursing 2007; 11 (4): 715-719.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal gereksinimini açıklar. |
ÖÇ02 | Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal kullanımının önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Sağlık eğitim ve uygulamasında materyal kullanımının faydalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Sağlık eğitim ve uygulamasında ihtiyaç duyulan materyalleri belirler ve tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve derse giriş | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Sağlık eğitiminde ve uygulamasında materyal ihtiyacını belirleme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
3 | Sağlık alanında materyal geliştirmenin önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık alanında sık kullanılan materyaller | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Sağlık bakımını iyileştiren materyaller | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Sağlık uygulamalarında materyal geliştirmenin önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Altı Şapka |
7 | Sağlık eğitimi için materyal geliştirme | Beyin fırtınası, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Sağlık uygulamaları için materyal geliştirme | Beyin fırtınası, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Sağlık eğitiminde materyal geliştirme | Beyin fırtınası, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Ebelik eğitimi ve uygulamalarında materyal geliştirme | Beyin fırtınası, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Geliştirilen materyallerin tartışılması | Beyin fırtınası, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Tasarlanan sağlık eğitimi materyallerin tanıtımı | Sunum, gösterme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Tasarlanan ebelik eğitimi materyallerin tanıtımı | Sunum, gösterme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Sağlık eğitimi ve uygulamalarında kullanılmak üzere geliştirilen materyallerin sergilenmesi | Sunum, gösterme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum, gösterme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum, gösterme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,68 | ||
AKTS | 2 AKTS |