SRS441 Sanat Seramiği 1

15 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS441
Ad Sanat Seramiği 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aytuna CORA
Dersin Öğretim Elemanı Aytuna CORA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders aracılığıyla öğrenciler sanat eseri oluşturmadaki yeterliliklerini sergileyecekler. 1) Kavramsal Anlayış: Amaç: Öğrencilerin kavramsal fikirlerini somut sanat eserine dönüştürme yeteneklerini artırmak. Sonuç: Tamamlanmış ve sergilenmeye hazır halde seramik bir sanat eserinin ortaya konması. 2) Teknik Uygulama: Amaç: Kil malzeme ile sanat eseri oluştururken mevcut seramik şekillendirme becerilerini uygulamak. Sonuç: İleri teknik becerilerin gösterilmesi. 3) İşbirlikçi Çalışma: Amaç: İşbirlikçi becerileri ve fikir alışverişini geliştirmek. Sonuç: Çeşitli perspektiflerle zenginleştirilmiş dengeli sanat eserleri. 4) Sunum ve Eleştiri Becerileri: Amaç: Sunum ve eleştiri katılımını geliştirmek. Sonuç: Yaratıcı ve teknik süreçlerin açık bir şekilde ifade edilmesi.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin seramik bir sanat eseri, geliştirecekleri ve kuracakları kapsamlı bir projeyi içerir. Ana Konular: Proje Planlaması: Kavram ve tasarım teklifi geliştirme. Malzeme seçimi ve hazırlığı. Tasarım Uygulaması: İleri seramik tekniklerinin uygulanması. Geribildirime dayalı tasarım geliştirme. Kurulum ve Sunum: Final sanat eserlerinin belgelenmesi ve sunumu. Değerlendirme ve Eleştiri: Sanat eseri üretiminin değerlendirilmesi. Grup eleştirilerine katılım.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Adamson, G. (2018). Art in the Making: Artists and their Materials from the Studio to Crowdsourcing. Thames & Hudson. Bechhoefer, W., & Bremner, A. (2019). Public Art, Public Controversy: The Tilted Arc on Trial. iUniverse. Burgess, J. (2020). The Art of Collaboration: Lessons from the World of Public Art. Public Art Review, 30(1), 22-29. Cooper, E. (2017). Complete Pottery Techniques: Design, Form, Throw, Decorate and More, with Workshops from Professional Makers. DK. Green, J. (2019). Creative Collaborations: Navigating Artistic Partnership in Contemporary Ceramic Practice. Ceramics: Art and Perception, 110, 35-39. Havelka, S. (2021). Outdoor Ceramic Art: Creating Weatherproof Ceramic Art for the Garden and Beyond. Crowood Press. Lacy, S. (Ed.). (2020). Mapping the Terrain: New Genre Public Art. Bay Press. Lane, P. (2020). Ceramic Material Culture: The Archaeology, Ethnology, and History of Use and Manufacture. Archaeopress Archaeology. McKeown, M., & Hetherington, P. (2018). Public Art and the Fragility of Democracy: An Essay in Political Aesthetics. Columbia University Press. Pottery Making Illustrated (2020). Projects, Techniques, and Tips from Top Potters. American Ceramic Society.

Notlar

Doku, Strüktür ve Tekrar İlkelerinin Seramik Alanında Kullanım Olanakları, Lale Demir Oransay, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir sanat projesini biçim, içerik ve teknik açıdan tanımlar
ÖÇ02 Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucunu anlatır.
ÖÇ03 Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütür
ÖÇ04 Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır.
ÖÇ05 Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder.
ÖÇ06 Çağdaş seramik sanatının; çağdaş sanat içindeki yerini belirler.
ÖÇ07 Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır.
ÖÇ08 Sanat seramiği projelerinde, teknik, biçim ve içerik açısından farklılıkları tarif edebilir.
ÖÇ09 Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının çizilmesi sürecini anlatır.
ÖÇ10 Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının uygulama sürecini inşa eder.
ÖÇ11 Projeyi uygulayacağı alana monte eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. Konuyla ilgili araştırma yapılması. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Giriş ve Proje Özeti. Derse genel bakış, beklentiler ve sanat eseri üretim projesine giriş. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Kavram Geliştirme. Öğrencilerin ortak bir tartışma zemininde, birbirlerinin projelerine katkı sunarak beyin fırtınası yapması ve sanat eseri projeleri için ilk kavramları önermesi. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Tasarım Sunumları. İlk tasarım tekliflerinin geliştirilmesi ve sunumu. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Geri Bildirim ve İyileştirme. İnceleme ve geri bildirim oturumu, tasarım tekliflerinin geliştirilmesi. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Tasarımları Sonuçlandırma. Projenin başlatılması ve plastik şekillendirmeye geçiş. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Uygulama araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Şekillendirme sürecinin yürütülmesi. Projeler için malzeme ve araçların seçilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Şekillendirme sürecinin yürütülmesi. Konuyla ilgili araştırma yapmak, Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Ara Sınav Ara dönem incelemesi, sanat eseri eskizlerinin sergilenmesi ve geri bildirim alınması. Derste öğrencinin yürüttüğü sanat eseri oluşturma sürecine katkı sağlamak amaçlı, güncel sanat sergilerinin takibi ve izlenmesi. Şehirdeki mevcut çağdaş sanat sergilerinin yerinde görülmesi, sanat galerileri ile işbirliği kurularak toplumsal katkı sağlanabilmesi. Sanat eseri eskizinin 35x50 cm ölçüsünde çizim kağıdına tamamlanmış hali ile getirilmesi. Şehirdeki mevcut çağdaş sanat galerilerinin programının incelenmesi. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev
10 Şekillendirme aşamaları. Projenin devamı, uygulamaya odaklanma. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Yapısal Çalışma. Sanat eseri oluşturma projesinin fırına girmeden önce son aşamalarının tamamlanması. Atölye çalışmasının yürütülmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Eserin fırına girmek üzere kontrollü kurumaya alınması. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Kurutma Aşaması. Tamamlanan formların kontrollü kurumaya alınması. Kurutma ortamının sağlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Ön fırınlama aşaması. Çalışmanın ilk pişiriminin yapılması. Fırına girecek çalışmanın yeterli kuruluğa getirilmiş olması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Son fırınlama aşaması. Çalışma için gerekli olan sır ya da astar uygulamasının yapılması ve çalışmanın son fırınlama aşamasına alınması. Kullanılacak sırın ya da astarın hazırlanması. Gerekli ekipmanların temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Final incelemesi için hazırlık, fırının boşaltılması ve projelerin dersliğe alınması, çalışmanın belgelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tamamlanan seramik eserlerin sunumu, değerlendirme ve geri bildirim. Çalışmanın final sergilemesine hazır hale getirilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 35 210
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 372
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,88
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 02:34