Genel Bilgi
Kod | SRS441 |
Ad | Sanat Seramiği 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aytuna CORA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aytuna CORA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders aracılığıyla öğrenciler sanat eseri oluşturmadaki yeterliliklerini sergileyecekler. 1) Kavramsal Anlayış: Amaç: Öğrencilerin kavramsal fikirlerini somut sanat eserine dönüştürme yeteneklerini artırmak. Sonuç: Tamamlanmış ve sergilenmeye hazır halde seramik bir sanat eserinin ortaya konması. 2) Teknik Uygulama: Amaç: Kil malzeme ile sanat eseri oluştururken mevcut seramik şekillendirme becerilerini uygulamak. Sonuç: İleri teknik becerilerin gösterilmesi. 3) İşbirlikçi Çalışma: Amaç: İşbirlikçi becerileri ve fikir alışverişini geliştirmek. Sonuç: Çeşitli perspektiflerle zenginleştirilmiş dengeli sanat eserleri. 4) Sunum ve Eleştiri Becerileri: Amaç: Sunum ve eleştiri katılımını geliştirmek. Sonuç: Yaratıcı ve teknik süreçlerin açık bir şekilde ifade edilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin seramik bir sanat eseri, geliştirecekleri ve kuracakları kapsamlı bir projeyi içerir. Ana Konular: Proje Planlaması: Kavram ve tasarım teklifi geliştirme. Malzeme seçimi ve hazırlığı. Tasarım Uygulaması: İleri seramik tekniklerinin uygulanması. Geribildirime dayalı tasarım geliştirme. Kurulum ve Sunum: Final sanat eserlerinin belgelenmesi ve sunumu. Değerlendirme ve Eleştiri: Sanat eseri üretiminin değerlendirilmesi. Grup eleştirilerine katılım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Adamson, G. (2018). Art in the Making: Artists and their Materials from the Studio to Crowdsourcing. Thames & Hudson. Bechhoefer, W., & Bremner, A. (2019). Public Art, Public Controversy: The Tilted Arc on Trial. iUniverse. Burgess, J. (2020). The Art of Collaboration: Lessons from the World of Public Art. Public Art Review, 30(1), 22-29. Cooper, E. (2017). Complete Pottery Techniques: Design, Form, Throw, Decorate and More, with Workshops from Professional Makers. DK. Green, J. (2019). Creative Collaborations: Navigating Artistic Partnership in Contemporary Ceramic Practice. Ceramics: Art and Perception, 110, 35-39. Havelka, S. (2021). Outdoor Ceramic Art: Creating Weatherproof Ceramic Art for the Garden and Beyond. Crowood Press. Lacy, S. (Ed.). (2020). Mapping the Terrain: New Genre Public Art. Bay Press. Lane, P. (2020). Ceramic Material Culture: The Archaeology, Ethnology, and History of Use and Manufacture. Archaeopress Archaeology. McKeown, M., & Hetherington, P. (2018). Public Art and the Fragility of Democracy: An Essay in Political Aesthetics. Columbia University Press. Pottery Making Illustrated (2020). Projects, Techniques, and Tips from Top Potters. American Ceramic Society.
Notlar
Doku, Strüktür ve Tekrar İlkelerinin Seramik Alanında Kullanım Olanakları, Lale Demir Oransay, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir sanat projesini biçim, içerik ve teknik açıdan tanımlar |
ÖÇ02 | Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucunu anlatır. |
ÖÇ03 | Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütür |
ÖÇ04 | Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır. |
ÖÇ05 | Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ06 | Çağdaş seramik sanatının; çağdaş sanat içindeki yerini belirler. |
ÖÇ07 | Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat seramiği projelerinde, teknik, biçim ve içerik açısından farklılıkları tarif edebilir. |
ÖÇ09 | Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının çizilmesi sürecini anlatır. |
ÖÇ10 | Projenin renkli ve ölçekli taslaklarının uygulama sürecini inşa eder. |
ÖÇ11 | Projeyi uygulayacağı alana monte eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. | Konuyla ilgili araştırma yapılması. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Giriş ve Proje Özeti. Derse genel bakış, beklentiler ve sanat eseri üretim projesine giriş. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Kavram Geliştirme. Öğrencilerin ortak bir tartışma zemininde, birbirlerinin projelerine katkı sunarak beyin fırtınası yapması ve sanat eseri projeleri için ilk kavramları önermesi. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tasarım Sunumları. İlk tasarım tekliflerinin geliştirilmesi ve sunumu. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Geri Bildirim ve İyileştirme. İnceleme ve geri bildirim oturumu, tasarım tekliflerinin geliştirilmesi. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tasarımları Sonuçlandırma. Projenin başlatılması ve plastik şekillendirmeye geçiş. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Uygulama araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Şekillendirme sürecinin yürütülmesi. | Projeler için malzeme ve araçların seçilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Şekillendirme sürecinin yürütülmesi. | Konuyla ilgili araştırma yapmak, Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Ara Sınav Ara dönem incelemesi, sanat eseri eskizlerinin sergilenmesi ve geri bildirim alınması. Derste öğrencinin yürüttüğü sanat eseri oluşturma sürecine katkı sağlamak amaçlı, güncel sanat sergilerinin takibi ve izlenmesi. Şehirdeki mevcut çağdaş sanat sergilerinin yerinde görülmesi, sanat galerileri ile işbirliği kurularak toplumsal katkı sağlanabilmesi. | Sanat eseri eskizinin 35x50 cm ölçüsünde çizim kağıdına tamamlanmış hali ile getirilmesi. Şehirdeki mevcut çağdaş sanat galerilerinin programının incelenmesi. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
10 | Şekillendirme aşamaları. Projenin devamı, uygulamaya odaklanma. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yapısal Çalışma. Sanat eseri oluşturma projesinin fırına girmeden önce son aşamalarının tamamlanması. | Atölye çalışmasının yürütülmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Eserin fırına girmek üzere kontrollü kurumaya alınması. | Seramik araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kurutma Aşaması. Tamamlanan formların kontrollü kurumaya alınması. | Kurutma ortamının sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Ön fırınlama aşaması. Çalışmanın ilk pişiriminin yapılması. | Fırına girecek çalışmanın yeterli kuruluğa getirilmiş olması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Son fırınlama aşaması. Çalışma için gerekli olan sır ya da astar uygulamasının yapılması ve çalışmanın son fırınlama aşamasına alınması. | Kullanılacak sırın ya da astarın hazırlanması. Gerekli ekipmanların temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final incelemesi için hazırlık, fırının boşaltılması ve projelerin dersliğe alınması, çalışmanın belgelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları Tamamlanan seramik eserlerin sunumu, değerlendirme ve geri bildirim. | Çalışmanın final sergilemesine hazır hale getirilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 35 | 210 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 372 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,88 | ||
AKTS | 15 AKTS |