SRS473 Dünya Seramik Pazar Analizi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS473
Ad Dünya Seramik Pazar Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AZMİ YALÇIN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seramik endüstrisinin dünyadaki pazarları hakkında bilgi vermek, ana üretici, rakipler ve tüketici pazarları hakkında güncel bilgi kaynaklarını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Seramik malzemelerin kullanım alanları, tüketici seramik ürünleri, endüstriyel seramik ürünleri, üreticiler, rekabet, hammadde kaynakları, üretim teknolojileri, üretim ölçekleri, seramik pazarında kullanılan rekabet araçları, kıyaslamalı SWOT analizleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi

Notlar

Seramik Uluslararası Pazarları Sektörel Raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama ve Pazar kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Seramik pazarı ve ekonomisini analiz eder
ÖÇ03 Tüketici ve endüstriyel seramik pazarlarının ayrımını yapar
ÖÇ04 Dünya seramik pazarındaki üreticiler, rekabet ve rekabet araçlarını listeler
ÖÇ05 Dünya seramik pazarlarında sık karşılaşılan hammaddeler, üretim ve tasarım teknolojileri, yenilik ve ARGE araçlarını hatırlar
ÖÇ06 Dünya seramik pazarına yön veren temel trendleri tanır ve geleceğe yönelik pazar tahminleri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Ders Tanıtımı ve Pazar (Piyasa) Kavramı Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Seramik Ekonomisi Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Seramik Ürünleri ve Kullanım Alanları Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Tüketici Seramik Ürünleri ve Pazarları Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Endüstriyel Seramik Ürünleri ve Pazarları Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Dünyada Seramik Üreticileri ve Rekabet yapısı Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Seramik Pazarında Rekabet Araçları Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Seramik Hammaddeleri ve Tedarikçiler Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Seramik Üretim ve Tasarım Teknolojileri Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Seramikte Ölçek Ekonomisi Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Seramik Sektöründe Yenilik ve ARGE Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Seramik Sektöründe Markalaşma Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Seramik sektörüne Yön Veren Trendler Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Seramik Sektörünün Geleceği Ders notlarını okuma ve webten ön araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:44