SRS434 Endüstriyel Seramik Tasarımı 2

15 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS434
Ad Endüstriyel Seramik Tasarımı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÇİĞDEM TOĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
ÇİĞDEM TOĞRUL KARA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seramik endüstrisinin gereksinimi olan tasarımcı yetiştirilmesi, kaplama malzemeleri, sağlık gereçleri ve sofra eşyası tasarımının uygulamalı olarak projelendirilmesi

Dersin İçeriği

Endüstriyel tasarımın metodolojisi ve modelleme tekniklerinin tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri- Müçteba KUNDUL

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seçtiği endüstri alanına göre bağımsız proje yapar
ÖÇ02 Endüstriyel seramik ürün tasarım projeleri hazırlar
ÖÇ03 Endüstriyel seramik ürün tasarım projelerinin sunumunu yapar
ÖÇ04 Projeyi detaylandırır, detay çözümlerini düşünür, uygular
ÖÇ05 Endüstriyel seramik üretiminde malzeme -ürün ilişkisini analiz eder
ÖÇ06 Belirlenen tasarım projesini üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endüstriyel üretimde alan belirlemesi ve projelendirmesi konularının önerilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Endüstriyel üretimde alan belirlemesi ve projelendirmesi konularının önerilmesi ve önerilen konuların projelendirme detay çözümlemeleri Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Alana göre (endüstriyel sofra eşyası, sağlık gereçleri ve endüstriyel mimari seramikler) tasarımın projelendirilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Alana göre (endüstriyel sofra eşyası, sağlık gereçleri ve endüstriyel mimari seramikler) tasarımın projelendirilmesinin teknik çiziminin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Projedeki tasarımın üretim aşamalarının irdelenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Tasarım projesinin modellemelerinin yapılmaya başlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Tasarım projesinin modellemelerinin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Tasarım projesinin kalıplarının alınması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Döküm çamuru hazırlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Alçı model kalıplara döküm işleminin yapılmaya başlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Döküm işleminin devam etmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Rötuş işleminin gösterilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
14 Boyama ve sırlama yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Üretimin gerçekleştirilmesi ve fırınlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 22 8 176
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25 25
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 363
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,52
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:50