Genel Bilgi
Kod | ME703 |
Ad | Uygulamalı Eğitim İstatistiği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMURAN TARIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu kursun temel amacı eğitimde uygulanan temel istatistik kavramlarını kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerin uygulamalarını yürütebilmektir.
Dersin İçeriği
Temel istatistik kavramları, betimleyici istatistikler, korelasyon, hipotez testi, fark testleri, ki-kare analizi, SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel veri analiz yapma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem
Notlar
Özyürek, R. ; Tarım, K. (2020). Psikolojik Danışmada İstatistik Ve IBM Spss Uygulamaları. Pegem
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulamalı eğitim istatistiği ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | İstatistiğin araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Niteliksel ve niceliksel araştırma arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitim araştırmalarında kullanılan başlıca istatistik teknikleri tanır. |
ÖÇ05 | Araştırma problemlerine uygun istatistik tekniklerini belirler. |
ÖÇ06 | Verileri bilgisayara işler. |
ÖÇ07 | İşlenmiş verilerden istenilen istatistiksel analizleri yapar. |
ÖÇ08 | İstatistiksel analiz sonuçlarını, araştırma amaçları doğrultusunda grafikle ya da tablo ile sunar. |
ÖÇ09 | İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel İstatistikkavramlar -Değişken türleri -Ölçme ve Ölçek türleri | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Verilerin düzenlenmesi -Özgün frekans tablosunun oluşturulması -Araştırmalarda kullanılan frekans yüzde tablolarını incelenmesi | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Merkezi eğilim ölçüleri -Dalyaprakgrafikleri, tepe değer, ortanca, aritmetik ortalama, -Tepe değer, ortanca ve ortalamanın karşılaştırılması | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Dağılma ölçüleri -Standart sapma -Varyans | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Korelasyon teknikleri | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | SPSS paket programı tanıtılması -Değişken tanımlama -Bazı komutların tanıtılması | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | SPSS paket programı kullanarak veri girişi yapma | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 6 devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ödev hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Hipotez testleri -Hipotez testi basamakları | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fark testleri -Bağımsız gruplar t testi | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fark testleri -Bağımlı gruplar t testi | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bağımlı ve Bağımsız gruplar t-testi örnek uygulamalar | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 devamı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tek yönlü varyans analizi | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tek yönlü varyans analizi örnek uygulamaları | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 9 devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Non parametrik testler -ki-kare analizi | Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |