Genel Bilgi
Kod | ELT1700 |
Ad | Special Studies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Danışmanı ile çalışarak tez yazım ilke ve prensiplerini kavrama
Dersin İçeriği
Yüksek lisans öğrencilerinin bir tez danışmanının gözetiminde özel ilgi alanlarına giren bir ana konuda özgün bir araştırma projesi tasarlamalarını ve tamamlamalarını sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Danışmanın önereceği kaynaklar
Notlar
Internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. |
ÖÇ02 | Seçeceği bir araştırma konusunde derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. |
ÖÇ03 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayacaklar |
ÖÇ04 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabileceklar |
ÖÇ05 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilecekler |
ÖÇ06 | Daha önce yapılan ilgili çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilecekler |
ÖÇ07 | Akademik etik kuralların gerekliliğini kavrayacak ve kullanacaklar |
ÖÇ08 | Literature katkı sağlamak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilecekler |
ÖÇ09 | Tez çalışmasının önemini kavrayacak ve bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilecekler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu belirleme ve problem oluşturma | Kütüphane çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlgili kaynakların nasıl ulaşılacağı araştırması yapma | Google da araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Ulaşılan kaynakları danışman ile tartışma | Randevu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynakları belirli bir yönteme göre düzenleme | Yönteme karar verme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynak okunması ve analizi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | İlgili yayınların eleştirel okunması ve incelenmesi | Kaynakları karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaynakların ilgili başlıklara göre düzenlenmesi | Anahatların çıkarılması çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez önerisi üzerine çalışma | Form üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
10 | Tez önerisi formu üzerinde çalışılması | Öneri Formu bölümleri üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Formdaki başlıkları anlama ve kavrama | Öneri Formu bölümleri üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Danışman eşliğinde tez önerisi üzerinde çalışılması | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Enstitü sayfasında verilen tez önerisi formunu inceleme ce çalışma | İlgili forma ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez önerisi taslağı üzerinde çalışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez önerisinin son halini oluşturma ve sunumu | Danışman ile işbirliği yapmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |