ELT1700 Special Studies

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1700
Ad Special Studies
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Danışmanı ile çalışarak tez yazım ilke ve prensiplerini kavrama

Dersin İçeriği

Yüksek lisans öğrencilerinin bir tez danışmanının gözetiminde özel ilgi alanlarına giren bir ana konuda özgün bir araştırma projesi tasarlamalarını ve tamamlamalarını sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Danışmanın önereceği kaynaklar

Notlar

Internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir.
ÖÇ02 Seçeceği bir araştırma konusunde derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir.
ÖÇ03 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayacaklar
ÖÇ04 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabileceklar
ÖÇ05 Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilecekler
ÖÇ06 Daha önce yapılan ilgili çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilecekler
ÖÇ07 Akademik etik kuralların gerekliliğini kavrayacak ve kullanacaklar
ÖÇ08 Literature katkı sağlamak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilecekler
ÖÇ09 Tez çalışmasının önemini kavrayacak ve bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilecekler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu belirleme ve problem oluşturma Kütüphane çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İlgili kaynakların nasıl ulaşılacağı araştırması yapma Google da araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Ulaşılan kaynakları danışman ile tartışma Randevu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kaynakları belirli bir yönteme göre düzenleme Yönteme karar verme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kaynak okunması ve analizi Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 İlgili yayınların eleştirel okunması ve incelenmesi Kaynakları karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Kaynakların ilgili başlıklara göre düzenlenmesi Anahatların çıkarılması çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez önerisi üzerine çalışma Form üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
10 Tez önerisi formu üzerinde çalışılması Öneri Formu bölümleri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Formdaki başlıkları anlama ve kavrama Öneri Formu bölümleri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Danışman eşliğinde tez önerisi üzerinde çalışılması Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Enstitü sayfasında verilen tez önerisi formunu inceleme ce çalışma İlgili forma ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Tez önerisi taslağı üzerinde çalışma Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tez önerisinin son halini oluşturma ve sunumu Danışman ile işbirliği yapmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:11