EBS434 Olgularla Jinekolojik Onkoloji

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS434
Ad Olgularla Jinekolojik Onkoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilere jinekolojik kanserlere ilişkin kapsamlı teorik bilginin, kadın üreme organı kanserlerinden korunma, erken tanı ve tedavi ile rehabilitasyonuna yönelik bilgi ve becerilerin olgular eşliğinde kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

JİNEKOLOJİK KANSERLERDE EPİDEMİYOLOJİ VE RİSK FAKTÖRLERİ, KADINA ÖZGÜ KANSERLER VE KONTRASEPTİFLERLE İLİŞKİSİ, JİNEKOLOJİK KANSERLER VE CİNSEL SAĞLIK, MEME KANSERİ, UTERİN SARKOM, VULVA VE VAJİNA KANSERLERİ, SERVİKS KANSERİ, OVER KANSERİ,ENDOMETRİUM KANSERİ, JİNEKOLOJİK KANSERLERDE TEDAVİLER,JİNEKOLOJİK KANSERLERİN AİLE VE BAKIM VERİCİLERE ETKİSİ

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1) Stephan MS. Epidemiology of cancer. Clin Chem 2024; 70. 2) Kehoe S, Bhatla N. FIGO cancer report 2021. Int j Gynaecol Obstet 2021; 155: 3) Gultekin M, Kucukyildiz I, Karaca MZ. Trends of gynecological cancers in Turkey toward Europe or Asia. Int J Gynecol Cancer 2017; 27 4) Çiçek M.N., Mungan M.T.(Ed.).Klinikte Obstetrik ve JinekolojiGüneş Tıp Kitap Evleri2007

Notlar

1. Ferlay, J., Soerjomataram, I., Dikshit, R., Eser, S., Mathers, C., Rebelo, M., Parkin, D. M., Forman, D. and Bray, F. (2015). “Cancer Incidence and Mortality Worldwide: Sources, Methods and Major Patterns in GLOBOCAN 2012.” International Journal of Cancer, 136(5), E359-86. https://doi.org/10.1002/ijc.29210 2. Kurman, R. J. and Shih, I.-M. (2016). “The Dualistic Model of Ovarian Carcinogenesis: Revisited, Revised, and Expanded.” The American Journal of Pathology, 186(4), 733–747. https://doi.org/10.1016/j.ajpath.2015. 11.011 3. Koshiyama, M., Matsumura, N. and Konishi, I. (2017). “Subtypes of Ovarian Cancer and Ovarian Cancer Screening.” Diagnostics (Basel, Switzerland), 7(1), 1-5. https://doi.org/10.3390/diagnostics7010012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kadın üreme organı kanserlerinde risk faktörlerini, korunma yollarını, tarama yöntemlerini kavrar.
ÖÇ02 Kadın üreme organı kanserlerinde tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar.
ÖÇ03 Kadın üreme organı kanserlerinde erken tedavinin önemini tartışır.
ÖÇ04 Jinekolojik kanser hastalarında semptom yönetimi konusu ile ilgili yenilikleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 JİNEKOLOJİK KANSERLERDE EPİDEMİYOLOJİ VE RİSK FAKTÖRLERİ okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 KADINLARDA MEME VE JİNEKOLOJİK KANSERLERE YÖNELİK KORUYUCU HİZMETLER VE TARAMALAR okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 OLGULARLA ENDOMETRİUM KANSERİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 OLGULARLA SERVİKS KANSERİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Benzetim, Problem Çözme
5 OLGULARLA SERVİKS KANSERİ-2 OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
6 OLGULARLA UTERİN SARKOM OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışma
7 VULVA VE VAJİNA KANSERLERİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar TEKRAR, ÇALIŞMA Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 OLGULARLA OVER KANSERLERİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
10 OLGULARLA MEME KANSERİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 JİNEKOLOJİK KANSERLER VE CİNSEL SAĞLIK ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
12 JİNEKOLOJİK KANSERLERDE FERTİLİTE OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 KADINA ÖZGÜ KANSERLER VE KONTRASEPTİFLERLE İLİŞKİSİ OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 JİNEKOLOJİK KANSERLERDE TIBBİ TEDAVİLER OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 JİNEKOLOJİK KANSERLERDE BÜTÜNLEYİCİ (İNTEGRATİF) TERAPİLER ve YAKLAŞIMLAR OKUMA, ARAŞTIRMA Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları TEKRAR Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları TEKRAR Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 28 56
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:42