Genel Bilgi
Kod | EBL113 |
Ad | Psikoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUNAY FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin psikolojinin temel kavram ve kuramlarını anlamalarına, insanın davranışı ve gelişimini öğrenmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Psikoloji bilimi ve kuramlar, bilimsel yöntemler, duyum ve algı, öğrenme, bellek, zeka, bağlanma, dil gelişimi, bilişsel gelişim, sosyal gelişim, çocuk istismarı ve ihmali, psikopatoloji, sosyal psikoloji.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 36. Baskı
Notlar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci psikolojinin alanları ve psikolojik yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ02 | Öğrenci duyum ve algının tanımlarını bilir, önemini kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenciler belleğin tanımı, İşleyişi ve aşamalarını bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler kişiliğin tanımı ve kişilik kuramlarını bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler savunma mekanizmasının tanımını ve nasıl işlediğini bilir. |
ÖÇ06 | Öğrenciler öğrenme kuramlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji Biliminin tarihçesi, süreç içerisinde değişen tanımları ve modern psikolojinin tanımı, | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Psikolojinin alanları, Deneysel Psikoloji, Fizyolojik Psikoloji, Gelişimsel Psikoloji, Kişilik Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bilişsel Psikoloji, Klinik ve danışmanlık Psikolojisi, Okul ve Eğitim Psikolojisi, Endüstri Psikolojisi, Yeni Gelişen Psikoloji Alanları. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Psikolojik Yaklaşımlar, Nörobiyolojik Yaklaşım, Davranışsal Yaklaşım, Bilişsel Yaklaşım, Psikoanalitik Yaklaşım, Fenomenolojik Yaklaşım. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Algılama ve Yaşantı Arasındaki İlişki | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Algı Yanılmaları ve Halüsinasyon Arasındaki Farklar, Örneklerle Açıklama, | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bellek | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belleğin Türleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kişilik nedir | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Savunma mekanizmaları- 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Savunma mekanizmaları- 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ericson ve psikososyal kuramı, temel kavramları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Eriksonun Psiko sosyal kuramının aşamaları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrenme kuramları ve eleştirisi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |