Genel Bilgi
Kod | EBL131 |
Ad | Mikrobiyoloji-Parazitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, mikrobiyoloji/parazitoloji, genel ve mikrobiyal/parazital hastalıkların mikroorganizmaların ve epidemiyolojisi morfolojisi, klinik belirtileri, tanı ve korunma ile ilgili özel mikrobiyoloji/parazitoloji bilgi ve terminolojisinin genel kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Temel mikrobiyoloji ve parazitoloji, Mikroorganizma ve parazitlerin neden olduğu hastalıklar ve korunma yolları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Temel Mikrobiyoloji Parazitoloji, Kaya Kılıçturgay, Feridun Gökırmak, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1997. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Levinson Özgünen, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2008. Tıbbi Mikrobiyoloji - Renkli Atlas, Şadi Yenen, Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2002. Tıbbi Parazitoloji, Kürşat Altıntaş, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2002
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmanın yapısal özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Mikroorganizmalar/organizma arasındaki ilişkileri açıklar |
ÖÇ03 | Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar |
ÖÇ04 | İmmün sistem yapı ve fonksiyonlarını tanımlar |
ÖÇ05 | Bağışıklamayı tanımlar |
ÖÇ06 | Parazitlerin yapısal özelliklerini tanımlar |
ÖÇ07 | Parazitlerin/organizma arasındaki ilişkileri açıklar |
ÖÇ08 | Parazitlerin neden olduğu enfeksiyon hastalıklarını ve korunma yollarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye Giriş, Kapsam ve Sınıflandırma Mikrobiyolojide Kullanılan Araç-Gereç ve Cihazlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bakteriler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mikroorganizmaların Üretildiği Ortamlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mikrobiyolojide Boyama Yöntemleri ve Örnek Alma Teknikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İmmün Sistem | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bağışıklık, Aşılar ve Serumlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hastane İnfeksiyonları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Parazitolojiye giriş Parazitlerin çeşitleri ve parazitlerin sınıflandırılması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Vücut boşluğu parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kan parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Silyalılar ve parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Tıbbi helmintoloji | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kan Nematodları ve Parazitlikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |