Genel Bilgi
Kod | EBS217 |
Ad | Bağışıklama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere doğal doğum felsefesi kazandırarak doğal ve müdahalesiz doğum eylemini destekleme ve gerçekleştirme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doğal doğum felsefesi, kanıta dayalı uygulamalar, ağrı yönetimi ve doğum desteği
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Aksakoğlu G, Ellidokuz H. Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş İlkeleri. Açılım Yayıncılık. İzmir, 1996 2. Aksakoğlu G. Bulaşıcı Hastalıkla Savaşım. DEU Rektörlük Basımevi, 3üncü Basım. İzmir, 2008 3. Bertan M, Güler Ç. Halk Sağlığı Temel İlkeleri. Özışık Ofset, Ankara, 1995 4. Dirican R Toplum Hekimliği (Halk Sağlığı) Dersleri. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 1990 5. Akın L. Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü. Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Ed. Güler Ç, Akın L). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aşı çeşitlerini bilir. |
ÖÇ02 | Bağışıklamada ana prensipleri bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Çocukluk ve yetişkin döneminde uygulanan aşıları ve önemini bilir. |
ÖÇ04 | Halkı bağışıklama konusunda eğitir. |
ÖÇ05 | Ulusal aşı takviminde yer alan aşıları bilir. |
ÖÇ06 | Bebek, çocuk ve yetişkinlik dönemi aşılarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağışıklamanın Önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İmmun Sistem ve Hastalıkları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Erişkinde aşılama | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İmmün Zayıf Hastalarda Aşılama | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Difteri, Tetanoz, Boğmaca Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Haemophilus Influenze Tip B Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Polio Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meningokok Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hepatit Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kızamık-Kabakulak-Kızamıkçık Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | BCG Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konjuge Pnömokok Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Varisella Aşısı, Kuduz Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Seyahat Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |