EBS218 Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS218
Ad Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kalite Yönetim Sistemleri' nin sağlık alanındaki uygulamalarına ait teorik bilgilerin ve uygulama yeterliliklerinin kazandırılmasıdır. Hasta ve çalışan güvenliği için güvenli hizmet sunumu ve güvenli bir ortam sağlanması Hizmet sunumunda kalitenin arttırılması Hasta ve çalışanlar için muhtemel risklerin belirlenmesi Bu risklerin giderilmesi için uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesi

Dersin İçeriği

Kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi, Uluslararası Kalite Standartları, Sağlıkta Kalite Standartları ve Yönetimi, Doküman Yönetimi, Güvenlik Raporlama Sistemi, Hasta güvenliği, Sağlıklı çalışma yaşamı, Tesis güvenliği, Eğitim Yönetimi, Gösterge Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Risk Yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders akışına uygun ppt notları

Notlar

ağlıkta Kalite Yönetimi ve Akreditasyon, Editörler: Doç.Dr.Umut Beylik, Dr.Öğr. Üyesi Keziban Avcı. Gazi Kitabevi, Ankara, 2019. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Prof. Dr. Dilaver Temgilimoğlu, Doç. Dr. Oğuz Işık, Doç. Dr. Mahmut Akbolat. Nobel Yayıncılık, 2017 Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, Siyasal Kitabevi, 2014. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (Hastane, diyaliz, evde, ADSH, 112), Versiyon 6, 2020. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Akreditasyon Standartları (SAS), 2017. Yurtseven F.M (2019) T.C. Sağlık Bakanlığı Tarafından Uygulanan Sağlıkta Kalite Standartları Hastane Versiyon 5’in EFQM Mükemmellik Modeli (EFQM MM) ile Karşılaştırılmasına Yönelik Durum Çalışması, Doktora Tezi, Beykent Üniversitesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite kavramını, kalite yönetim sistemlerini bilir.
ÖÇ02 Sağlık alanında kalite standartlarını bilir.
ÖÇ03 Üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları uygulayabilir.
ÖÇ04 Yönetimde kalite ve standartlarını uygulayabilir
ÖÇ05 Standardizasyon ile ilgili işlemleri uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite kavramı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Toplam Kalite Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Uluslararası Kalite Standartları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sağlıkta Kalite Standartları ve Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Doküman Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Güvenlik Raporlama Sistemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Hasta güvenliği Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sağlıklı çalışma yaşamı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tesis Güvenliği Eğitim Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gösterge Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Bilgi Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Risk Yönetimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Tartışma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel tekrar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:16