Genel Bilgi
Kod | EBS323 |
Ad | Ebelikte Toplumsal Sorumluluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ebelik alanında toplumsal sorumluluk faaliyetleri ve projelere gönüllü katılımlarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar, topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi, hedef kitle problemini belirleme, belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme ve günümüzde topluma hizmet uygulamaları, toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme, toplumsal duyarlılıkla göstererek toplumun sorunlarını çözüm arama, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Özgen E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Maviağaç Yayıncılık. Özgen E. (2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Yayıncılık."
Notlar
Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu. (UNFPA) Erişim: United Nations Population Fund (UNFPA) Erişim: https://www.unfpa.org/donate/Ukraine-a?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=HO-UA-22-Ukraine&utm_content=EMERGENCIES&gclid=Cj0KCQjwu-KiBhCsARIsAPztUF0mUTfNGR_paVpKoBF09U7SFKWg8BNH9dFEkUUofRxayPuRXn8IH5caAjNYEALw_wcB UNFPA Türkiye Erişim: https://turkiye.unfpa.org/tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma aşamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk uygulamalarını mesleğine yansıtmak konusunda beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal sorumluluğa giriş | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Toplumsal sorumluluğun tarihsel gelişimi ve önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dezavantajlı gruplar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ebelik hizmetleri bağlamında toplumsal sorumluluk- 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Ebelik hizmetleri bağlamında toplumsal sorumluluk-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Ebelikte örnek toplumsal sorumluluk projeleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Toplumsal sorumluluk etkinlikleri | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 1 | Araştırma, proje planlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 2 | Araştırma, proje planlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 3 | Araştırma, proje planlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 4 | Araştırma, proje planlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
14 | Proje sunum ve etkinlikleri - 1 | Araştırma, proje planlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Proje sunum ve etkinlikleri - 2 | Araştırma, proje planlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,12 | ||
AKTS | 2 AKTS |