Genel Bilgi
Kod | EBL406 |
Ad | Ebelikte Öğretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin eğitim ve ebelik bilimindeki bilgi kaynaklarını kullanarak, sağlıklı ya da hasta bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlığı geliştirme ve hastalıklardan korunmaya yönelik eğitim programlarını planlama, yürütme ve değerlendirmede gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları geliştirmesini ve bu becerileri yaşam boyu sürdürmesini amaçlar
Dersin İçeriği
Temel eğitim kavramları, öğrenme teorileri, Öğretim ve Öğrenme Süreci, araç gereç geliştirilmesi, öğretim planı hazırlama ve sunma
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Rıza E T (1995).Eğitimde Yöntemler Teknolojisi. İzmir: Göksu Ofset Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, 2011. Sözen C. Hemşirelikte Öğretim. Palme Yayıncılık, 2007.
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirir |
ÖÇ03 | Hizmet içi eğitim programını uygular. |
ÖÇ04 | Hasta eğitim programını uygular. |
ÖÇ05 | kişisel ve mesleki gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğini bilir |
ÖÇ06 | Eğitim için gerekli araç ve gereçleri vs. hazırlar |
ÖÇ07 | Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması Temel Eğitim Kavramları (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretme) | Okuma, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğrenme Teorileri | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Öğretim Planları | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Sınıf İçinde Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Düzenlenmesi (Öğretmenin Özellikleri, Öğrenci Özellikleri, Eğiticinin Rolü, | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri |
5 | Öğretim Yaklaşımları, (Öğretme Stratejileri),Öğretim Yöntemleri, Teknikleri | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
6 | Yetişkin Eğitimi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
7 | Etkili Sunum Hazırlama ve Sunma, Öğretimde Teknolojik Araç Gereç Kullanılması ve Geliştirilmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Spontan Eğitim Olanakları / Hazırlıksız Eğitim | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Klinik Öğretim | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Eğitimde Program Geliştirme | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri |
12 | Eğitimde Hedef Belirleme | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri |
13 | Öğretimin ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Hizmet içi eğitim sunumu Sağlık Eğitimi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Öğrenci Projelerinim sunumu | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |