Genel Bilgi
Kod | ME705 |
Ad | Matematik Öğretiminde Temel Konular ve Bu Konularda Yapılan Araştırmalara Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Matematik öğretiminde güncel konular ve bu konuların tarihsel gelişim sürecinde incelenmesi ile öğrencilerin bu konularda yapılan örnek araştırmaları görerek kendi ilgi alanları doğrultusunda araştırma perspektiflerini belirlemeleri ve bu konuyla ilgili uluslararası yenlikleri görmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Matematik öğretmeni yetiştirme, Matematik öğretiminde öğretim stratejileri,Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi, Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri, Matematik eğitimi programlarının amacı, Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı, okul dışı matematik eğitimi
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Bingölbali, F. ve Zembat, Ö. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem yayınevi, Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğretmeni yetiştirmenin temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik öğretiminde öğretim stratejilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesini açıklar. |
ÖÇ04 | Alternatif kavramlar ve kavram değişimlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Matematik eğitimi programlarının amacını açıklar. |
ÖÇ06 | Matematik eğitiminde teknoloji kullanımını açıklar. |
ÖÇ07 | İnformal matematik eğitimini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretmeni yetiştirme 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Matematik öğretmeni yetiştirme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Matematik öğretiminde öğretim stratejileri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Matematik öğretiminde öğretim stratejileri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Matematik eğitimi programlarının amacı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Matematik eğitimi programlarının amacı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Okul dışı matematik eğitimi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Okul dışı matematik eğitimi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |