Genel Bilgi
Kod | HKU206 |
Ad | Anayasa Yargıs II: Bireysel Başvuru |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gizem GÜNER YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru yöntemini ve kapsamını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuruyu içerir.
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yoktur.
Kaynaklar
Merih Öden Türk Anayasa Yargısında Norm Denetimi Yılmaz Aliefendioğlu Anayasa Yargısı ve Türk Anayasa Mahkemesi Şeref İba/Abbas Kılıç Anayasa Yargısı Dersleri İsmail Köküsarı/Ömer Gedik Türk Anayasa Yargısı
Notlar
Korkut Kanadoğlu - Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Mahkeme İçtihatları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mahkemeye başvuru usulünü ve kapsamını öğrenmek. |
ÖÇ02 | Bireysel başvurunun amacını tanımlayabilmek. |
ÖÇ03 | Bireysel başvuru kapsamındaki hakları tanımlayabilmek. |
ÖÇ04 | Mahkemenin kararlarını analiz edebilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Başvuru Kavramı, İşlevi ve Tarihsel Gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bireysel Başvuru Hakkına Sahip Olanlar (Hak Öznesi) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bireysel Başvuruda Korunan Haklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bireysel Başvuruya Konu Olamayacak İşlem ve Kararlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bireysel Başvuruların Kabul Edilebilirlik Şartı Olarak Olağan Başvuru Yollarının Tüketilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Bireysel Başvuruda “Açıkça Dayanaktan Yoksunluk” | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Bireysel Başvuruda “Anayasal ve Kişisel Önemden Yoksun Olma” | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bireysel Başvuruda Usule İlişkin Şartlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bireysel Başvuruların İncelenmesi: Kabul Edilebilirlik Bakımından İnceleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bireysel Başvuruların İncelenmesi: Esas Bakımından İnceleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bireysel Başvuru Sonucu Verilen Kararlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bireysel Başvuruda Karar Verme Usulleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bireysel Başvuru Kapsamındaki Bazı Haklara İlişkin Karar Örnekleri (Adil Yargılanma Hakkı) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bireysel Başvuru Kapsamındaki Bazı Haklara İlişkin Karar Örnekleri (Yaşam Hakkı ve İşkence ve Kötü Muamele Yasağı) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |