Genel Bilgi
Kod | AYH101 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; mesleğinde matematik İle İlgili bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doğal Sayılar ve Tamsayılarda Dört İşlem, Bölünebilme Kuralları, Rasyonel Sayılar ve Ondalık Sayılar, Mutlak Değer ve Mutlak Değerli Denklemler, Üslü Sayılarda İşlemler, Köklü Sayılarda İşlemler, Oran ve Orantı ile ilgili problemler, Denklem Kurma ve Denklem Çözme.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yoktur.
Kaynaklar
DGS Ders Notları Filozof Yayıncılık
Notlar
DGS Konu Anlatımlı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal sayılarla hesaplamayı açıklar |
ÖÇ02 | Üslü sayılarla ilgili işlemlere özgün çözümler üretir |
ÖÇ03 | Köklü sayılarla işlemleri örneklerle değerlendirir |
ÖÇ04 | Oran ve orantı ile ilgili problemler açıklar |
ÖÇ05 | Alan, çevre ve hacim hesaplarını analiz eder |
ÖÇ06 | Rasyonel sayılarla ilgili problemleri değerlendirir |
ÖÇ07 | Uygulamalı problemleri listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde bilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kavrar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularını tanımlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri listeler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini ifade eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar( Doğal, tam, rasyonel ve reel sayılar) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğal sayılarda bölme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Rasyonel sayılarda toplama çıkarma | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Rasyonel sayılarda çarpma bölme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bölünebilme kuralları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Obeb ve Okek | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Mutlak değer | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üslü ifadeler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Köklü ifadeler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Denklem ve eşitsizlikler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonksiyonlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Kümeler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Açı ve alan hesaplamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Üçgenler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,20 | ||
AKTS | 2 AKTS |