SOSZ214 Müze Eğitimi

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ214
Ad Müze Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarına sanatın önemini kavratmak ve bir okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin nasıl kullanabileceklerine yönelik uygulamalı örnekler sunmak

Dersin İçeriği

Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Editör Prof. Dr. Serap BUYURGAN MÜZEDE EĞİTİM Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler

Notlar

Ek kaynak bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve estetik ilişkisini açıklar.
ÖÇ02 Estetik algının değişkenliğini örnekler.
ÖÇ03 Sanat eserini estetik açıdan analiz edebilir
ÖÇ04 Sanatın Sosyal Bilimler alanıyla olan ilişkisini ve katkılarını değerlendirebilir.
ÖÇ05 Sanatla ilişkilenmenin sosyal varlık olan insanın yaşamındaki önemini kavrar.
ÖÇ06 Müzecilik ile ilgili belirli bir bilgi birikimine sahip olurlar.
ÖÇ07 Kültürün öğrenilmesi, korunması ve nesilden nesile aktarımında müzelerin rolü ve önemini kavrarlar.
ÖÇ08 Müzelerin öğrenmedeki rolü, önemi ve gerekliliğini kavrarlar. ze ziyaretleri organize edebilmeyi öğrenirler.
ÖÇ09 Farklı kültürlerden sanat nesnelerinin benzerliklerini ve farklılıklarını ayırt edebilirler.
ÖÇ10 Türkiyedeki müzelere özellikle Türk ziyaretçilerin ilgilerinin artmasına yönelik ve müzelerin yaşayan kültür merkezleri haline nasıl gelebileceği ile ilgili çözümler üretirler.
ÖÇ11 Türk ve Dünya müzelerindeki eğitim birimleri ve eğitim programları ile ilgili bilgilenirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ön Anket. Dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı, süreç dosyası ve yapılacak projeler ile ilgili bilgilendirme (Vize Projesi: İki farklımüze ve müzedeki eserlerin karşılaştırması. Final Projesi: Türkiyedeki bir müze için, amaca yönelik, engelli ya da öğrenci gruplarının kullanabileceği bir eğitim paketi ya da Okul öncesi/ilkokul/ortaokul/lise öğrencilerine yönelik bir müze rehberi geliştirmek). ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Müze nedir, Müze çeşitleri nelerdir, Konularında teorik ve görsel bilgilendirmeler (Adana ve Müzeler) ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Müzelerin görevleri nelerdir Dünyada ve Türkiyede müzeciliğin tarihsel gelişimi. Müze araştırmacısı, müzecilik ve eğitim bilimleri açısından müze eğitimcisi, müze uzmanı, gönüllü müze dostu. ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Müzede eğitim, verimli müze ziyaretleri. Dünya müzeleri eğitim programları. Türkiye müzeleri eğitim programları. Okul - Müze işbirliği. Verimli bir müze ziyaretinin aşamaları. Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir Bir müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzede sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonraki derslerde neler yapılabileceği ile ilgili bilgilendirme 1 ön okumaların yapılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Müzede eğitim, verimli müze ziyaretleri. Dünya müzeleri eğitim programları. Türkiye müzeleri eğitim programları. Okul - Müze işbirliği. Verimli bir müze ziyaretinin aşamaları. Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir Bir müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzede sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonraki derslerde neler yapılabileceği ile ilgili bilgilendirme 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Adana Müzesi'ne programlı ziyaret ilgili web sayfasından müzenin ziyaret edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Scheduled visit to Adana MuseumVize projelerinin sunumu sunumların değerlendirlmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar sunumların değerlendirlmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Vize projelerinin sunumu sunumların değerlendirlmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Ramazanoğlu Konağı ve Büyük Saat tarihi mekanlarını programlı ziyaret Tarihi mekanlarla ilgili ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Ülkemiz müzeleri nasıl daha canlı ve hareketli, yaşayan kültür merkezleri haline gelebilir (makale inceleme) ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Final Projeleri ile ilgili bilgi alışverişi. ön değerlendirmelerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Çevreye duyarlılık, kültürün korunması ve gelecek nesillere taşınmasında tarihin, kültürün, sanatın önemi tarihi, kültürel, bilimsel, ve sanatsal değerlerimizin yok olmaması için neler yapabilirizin tartışılması. Karşılıklı bilgi alışverişi. Henry Ford Greenfield illage örneği. Silahtar Mustafapaşa Kervansarayında Uluslar Arası Kervansaray Buluşması ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Final projelerinin sunumu. sunumların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Final projelerinin sunumu. Son Anket. sunumların değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:06