Genel Bilgi
Kod | SOSS206 |
Ad | Çevre Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve çevreyi oluşturan faktörlerin tanınması, yaşanabilir bir çevre için gerekli unsurlar ve çevre kirliliği sonucu oluşan tehlikeler, bu tehlikelerle ilgili hassasiyet oluşturma ve aktif katılımının sağlanması
Dersin İçeriği
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1-Kışlalıoğlu M., Berkes F., Çevre ve Ekoloji. Remzi kitabevi 1993. 2-Keleş R., Hamamcı C., Çevrebilim. İmge kitabevi yayınları 1998. 4-Yıldız K., Sipahioğlu Ş., Yılmaz M., Çevre Bilimi. Gündüz eğitim yayıncılık 2000 6-Akman Y., ketenoğlu O., Kurt L., Evren H., Düzenli S., Çevre Kirliliği ( Çevre Biyolojisi ) Palme Yayıncılık, Ankara, 2000. 7-Turgut N., Çevre ve Yurttaşlar. Savaş yayınları 1993. 8-Worldwatch Enstitüsü Raporu, Dünyanın Durumu 2000. Tema Vakfı Yayınları. 12-Güney E., Çevre Sorunları. Hatiboğlu Basm ve yayın. 16-Kocabaş A., EKOLOJİ Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi basımevi, İZMİR. 17-Özdemir Ş., Temel Ekoloji Bilgisi ve Çevre Sorunları, Hatiboğlu yayınları, 1997, ANKARA. 19-Dinçer M., Çevre Gönüllü Kuruluşları, Türkiye Çevre Vakfı yayını. 20-Çevre Bilimi, Editör:Y. Şimşekli, Lisans Yayıncılık, 2005, İstanbul .
Notlar
Şahin.Y. (2002). Ekoloji. Eskişehir. Bilim Teknik Kitapevi Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri 2005 , Türkiye Çevre Vakfı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kavramını ve tarihsel gelişimini kavrama |
ÖÇ02 | Kirlilik kaynaklarını kavrama |
ÖÇ03 | Türkiye’nin biyolojik zenginliğini kavrama |
ÖÇ04 | Çevre örgütleri ve faaliyetleri bilme. |
ÖÇ05 | Çevre kirliğine insana etkisini kavrama |
ÖÇ06 | Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırma |
ÖÇ07 | Ortaokul programlarındaki konuları tanıma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel ekolojik kavram ve ilkeler | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekosistemler | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Besin ağı, besin zincirleri, | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Enerji akışı, maddenin dolaşımı, | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Habitat, rekabet; ortak hayat ve karşılıklı yaşama | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nüfus artışı, ekolojik etki | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Erozyon | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak ve su kaynakları, | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çevreci davranışların kuramsal yapısı | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | çevre eğitimi, öğretim programlarında çevre eğitim | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kirlilik türleri | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hava kirliliği | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Su kirliliği | Kitapta ilgili bölümün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen konuları çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |