SOSS206 Çevre Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS206
Ad Çevre Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre ve çevreyi oluşturan faktörlerin tanınması, yaşanabilir bir çevre için gerekli unsurlar ve çevre kirliliği sonucu oluşan tehlikeler, bu tehlikelerle ilgili hassasiyet oluşturma ve aktif katılımının sağlanması

Dersin İçeriği

Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilkokul programlarında çevre eğitimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1-Kışlalıoğlu M., Berkes F., Çevre ve Ekoloji. Remzi kitabevi 1993. 2-Keleş R., Hamamcı C., Çevrebilim. İmge kitabevi yayınları 1998. 4-Yıldız K., Sipahioğlu Ş., Yılmaz M., Çevre Bilimi. Gündüz eğitim yayıncılık 2000 6-Akman Y., ketenoğlu O., Kurt L., Evren H., Düzenli S., Çevre Kirliliği ( Çevre Biyolojisi ) Palme Yayıncılık, Ankara, 2000. 7-Turgut N., Çevre ve Yurttaşlar. Savaş yayınları 1993. 8-Worldwatch Enstitüsü Raporu, Dünyanın Durumu 2000. Tema Vakfı Yayınları. 12-Güney E., Çevre Sorunları. Hatiboğlu Basm ve yayın. 16-Kocabaş A., EKOLOJİ Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi basımevi, İZMİR. 17-Özdemir Ş., Temel Ekoloji Bilgisi ve Çevre Sorunları, Hatiboğlu yayınları, 1997, ANKARA. 19-Dinçer M., Çevre Gönüllü Kuruluşları, Türkiye Çevre Vakfı yayını. 20-Çevre Bilimi, Editör:Y. Şimşekli, Lisans Yayıncılık, 2005, İstanbul .

Notlar

Şahin.Y. (2002). Ekoloji. Eskişehir. Bilim Teknik Kitapevi Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri 2005 , Türkiye Çevre Vakfı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre kavramını ve tarihsel gelişimini kavrama
ÖÇ02 Kirlilik kaynaklarını kavrama
ÖÇ03 Türkiye’nin biyolojik zenginliğini kavrama
ÖÇ04 Çevre örgütleri ve faaliyetleri bilme.
ÖÇ05 Çevre kirliğine insana etkisini kavrama
ÖÇ06 Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırma
ÖÇ07 Ortaokul programlarındaki konuları tanıma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel ekolojik kavram ve ilkeler Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ekosistemler Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
3 Besin ağı, besin zincirleri, Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Enerji akışı, maddenin dolaşımı, Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Habitat, rekabet; ortak hayat ve karşılıklı yaşama Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Nüfus artışı, ekolojik etki Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Erozyon Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toprak ve su kaynakları, Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çevreci davranışların kuramsal yapısı Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 çevre eğitimi, öğretim programlarında çevre eğitim Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kirlilik türleri Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hava kirliliği Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Su kirliliği Kitapta ilgili bölümün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilen konuları çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 06:45