Genel Bilgi
Kod | SOSZ303 |
Ad | Yeni ve Yakınçağ Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Aydınlanma Çağı, Rönesans ve Reform, Devrimler Dönemi, Emperyalizm, Birinci Dünya Savaşı konularında öğrencinin yeterlik kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
XV. yüzyıldan I. Dünya Savaşına kadar dünyada meydana gelen siyasi, sosyal, kültürel, askeri ve dini gelişme ve değişimlere ilişkin teorik bilgilerin verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
A. Kürşat Gökkaya , Cemil Cahit Yeşilbursa; Yeni ve Yakın Çağ Tarihi. Fahir Armaoğlu; 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi. Oral Sander; Siyasi Tarih 1918-1994
Notlar
A. Kürşat Gökkaya , Cemil Cahit Yeşilbursa; Yeni ve Yakın Çağ Tarihi. Fahir Armaoğlu; 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi. Oral Sander; Siyasi Tarih 1918-1994
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni ve Yakınçağ da Avrupa daki gelişme ve değişmelerin öğrenilmesi. |
ÖÇ02 | Bu gelişmelerin Osmanlı daki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması. |
ÖÇ03 | Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki gelişme ve değişmelerin Osmanlıdaki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması. |
ÖÇ04 | Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki savaşları, barışları, ihtilalleri, önemli diplomatik, askeri, sosyal, bilimsel ve kültürel gelişmelerin kavranma |
ÖÇ05 | Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki ülkelerin gelişimini birbiriyle karşılaştırılması ve anlaşılması |
ÖÇ06 | Konuyla ilgili uluslararası ve ulusal gündemi takip eder ve tarihsel açıdan değerlendirir. |
ÖÇ07 | Yeni ve yakın çağda Türk dünyası hakkında uluslararası ve ulusal kültürel mirası koruma ve geliştirme bilincine sahip olur. |
ÖÇ08 | Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda Dünya'da gerçekleşen önemli siyasi ve sosyal olayların bilgisine sahip olurlar. |
ÖÇ09 | Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda Avrupa'daki gelişmelerin Türk-İslam dünyasına etkilerini kavrarlar. |
ÖÇ10 | Öğrenciler Yeni ve Yakınçağdaki Avrupa merkezli olayların Dünyanın diğer bölgelerine etkisini kavrarlar. |
ÖÇ11 | Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda gerçekleşen politik ve sosyal olayların günümüz dünyasına olan etkisini analiz ederler. |
ÖÇ12 | Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda yaşayan Türk devletlerinin siyasal ve kültürel yapıları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeni ve yakınçağda Avrupa tarihi kaynaklarının değerlendirilmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Batının yükselmesinin temel nedenleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Coğrafi keşifler ve keşiflerin Türk Dünyasına etkileri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Rönesans | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Reform | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Otuz Yıl Savaşları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İngiltere de demokrasi hareketleri ve aydınlanma çağı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fransız İhtilali ve Avrupa ya etkisi, Osmanlı da Fransız İhtilali nin Yankıları. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Amerikanın bağımsızlığı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | 1830-1848 İhtilalleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sanayi Devrimi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Alman ve İtalyan Ulusal Birlikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Emperyalizm | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |