SOSZ303 Yeni ve Yakınçağ Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ303
Ad Yeni ve Yakınçağ Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Aydınlanma Çağı, Rönesans ve Reform, Devrimler Dönemi, Emperyalizm, Birinci Dünya Savaşı konularında öğrencinin yeterlik kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

XV. yüzyıldan I. Dünya Savaşına kadar dünyada meydana gelen siyasi, sosyal, kültürel, askeri ve dini gelişme ve değişimlere ilişkin teorik bilgilerin verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

A. Kürşat Gökkaya , Cemil Cahit Yeşilbursa; Yeni ve Yakın Çağ Tarihi. Fahir Armaoğlu; 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi. Oral Sander; Siyasi Tarih 1918-1994

Notlar

A. Kürşat Gökkaya , Cemil Cahit Yeşilbursa; Yeni ve Yakın Çağ Tarihi. Fahir Armaoğlu; 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi. Oral Sander; Siyasi Tarih 1918-1994


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni ve Yakınçağ da Avrupa daki gelişme ve değişmelerin öğrenilmesi.
ÖÇ02 Bu gelişmelerin Osmanlı daki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması.
ÖÇ03 Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki gelişme ve değişmelerin Osmanlıdaki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması.
ÖÇ04 Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki savaşları, barışları, ihtilalleri, önemli diplomatik, askeri, sosyal, bilimsel ve kültürel gelişmelerin kavranma
ÖÇ05 Yeni ve Yakınçağda Avrupadaki ülkelerin gelişimini birbiriyle karşılaştırılması ve anlaşılması
ÖÇ06 Konuyla ilgili uluslararası ve ulusal gündemi takip eder ve tarihsel açıdan değerlendirir.
ÖÇ07 Yeni ve yakın çağda Türk dünyası hakkında uluslararası ve ulusal kültürel mirası koruma ve geliştirme bilincine sahip olur.
ÖÇ08 Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda Dünya'da gerçekleşen önemli siyasi ve sosyal olayların bilgisine sahip olurlar.
ÖÇ09 Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda Avrupa'daki gelişmelerin Türk-İslam dünyasına etkilerini kavrarlar.
ÖÇ10 Öğrenciler Yeni ve Yakınçağdaki Avrupa merkezli olayların Dünyanın diğer bölgelerine etkisini kavrarlar.
ÖÇ11 Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda gerçekleşen politik ve sosyal olayların günümüz dünyasına olan etkisini analiz ederler.
ÖÇ12 Öğrenciler Yeni ve Yakınçağda yaşayan Türk devletlerinin siyasal ve kültürel yapıları hakkında bilgi sahibi olurlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeni ve yakınçağda Avrupa tarihi kaynaklarının değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Batının yükselmesinin temel nedenleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Coğrafi keşifler ve keşiflerin Türk Dünyasına etkileri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Rönesans Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Reform Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Otuz Yıl Savaşları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İngiltere de demokrasi hareketleri ve aydınlanma çağı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fransız İhtilali ve Avrupa ya etkisi, Osmanlı da Fransız İhtilali nin Yankıları. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Amerikanın bağımsızlığı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 1830-1848 İhtilalleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sanayi Devrimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Alman ve İtalyan Ulusal Birlikleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Emperyalizm Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 11:45