SOSZ305 Sosyal Bilgiler Öğretimi I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ305
Ad Sosyal Bilgiler Öğretimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyal bilgilerde aşamalı sınıflamaya uygun amaç yazabilme Sosyal bilgiler öğretiminde içerik seçimi ve düzenlenmesinde benimsenen ilkeleri bilme Sosyal bilgilerde öğretme-öğrenme süreçleri kapsamında strateji, ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanabilme

Dersin İçeriği

Sosyal bilgilerde aşamalı sınıflamaya uygun amaç yazma örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde içerik seçimi ve düzenlenmesinde benimsenen ilkeler; içerik yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimi bakımından incelenmesi; sosyal bilgilerde öğretme-öğrenme süreçleri kapsamında strateji, ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ- Editör: Prof. Dr. Mustafa SAFRAN -Pegem Akademi

Notlar

Ek kaynak bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal bilgiler dersinin doğasını kavrar.
ÖÇ02 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan tema ve kazanımları tanır.
ÖÇ03 Çağdaş öğretim yaklaşımlarının felsefi temellerini bilir ve Sosyal bilgiler öğretimindeki yerini tartışır.
ÖÇ04 Ortaokul öğrencilerinin sosyal alanda sahip oldukları kavramları tanır ve etkili kullanılması için gerekli girişimleri fark eder.
ÖÇ05 Öğrencilerde kavramsal değişimi sağlamada etkili öğretim yöntemleri/tekniklerini bilir.
ÖÇ06 Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin gerçekleşmesinde gerekli standartlar ve uygun öğrenme ortamı için öneriler getirir.
ÖÇ07 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar.
ÖÇ08 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlamada bireysel sorumluluk alarak işbirliği içinde çalışır.
ÖÇ09 Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir ve bunları akranlarıyla paylaşır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler Kavramlar İlgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal Bilgilerin Dünyada ve Türkiyede Ortaya Çıkışıve Tarihçesi İlgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal Bilgiler Öğretimi ile İlgili Kaynakça İlgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş İlgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal Bilgiler Öğretiminin Genel ve Özel amaçları, Sosyal Bilgiler Öğretmen Yeterlilikleri Sosyal Bilgiler Programının İncelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal Bilgiler eğitiminde soru sorma ve mevcut programda durum Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal Bilgiler eğitiminde film ve belgesellerin kullanımı Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılabilecek Film ve Belgesel Lıstesının Oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav tüm kaynakların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenerek öğrenme alanlarına ilişkin kavramların oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sosyal Bilgilerde Beceri Öğretimi Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenerek öğrenme alanlarına ilişkin becerilerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyal Bilgilerde Değer Öğretimi Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenerek öğrenme alanlarına ilişkin değerlerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi 1 Okul dışında nerelerde sosyal bilgiler öğretimi yapılacağının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi 2 Okul dışında nerelerde sosyal bilgiler öğretimi yapılacağının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal Bilgiler öğretiminde proje yaklaşımı İlgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sosyal bilgiler eğitiminde ölçme ve değerlendirme Sosyal Bilgiler ders kitaplarının incelenerek ölçme ve değerlendirme unsurlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm kaynakların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm kaynakların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:02