SOSZ302 Osmanlı Tarihi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ302
Ad Osmanlı Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

XVII. ve XX. Yüzyıllar arasında Osmanlı Devletinin siyasi tarihinin öğrenilmesi. 20. yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihi Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmelerinin kavratılması, mukayeseli biçimde anayasa tarihinin kavratılması.

Dersin İçeriği

XVII. ve XX. Yüzyıllar arasında Osmanlı Devletinin siyasi tarihi ile ilgili bilgiler.

Dersin Ön Koşulu

Osmanlı Tarihi I dersini almış olmak.

Kaynaklar

İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi

Notlar

İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Osmanlı Devleti nin XVII. Yüzyılda içine düştüğü bunalım ve bundan kurtulma çabalarına ilişkin teorik bilgilerin kavranması
ÖÇ02 XIX. yüzyılda devletin yıkılmasını önlemek için verilen mücadelelere ilişkin teorik bilgilerin kavranması
ÖÇ03 XX.yüzyılda Osmanlı Devleti nin siyasi gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olunması
ÖÇ04 Tanzimat- Meşrutiyet dönemlerinde kurumlardaki değişimi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanlı Devleti nde Siyasal ve Toplumsal Yapı Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Fransız Devrimi ve Osmanlı Devletine Etkisi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 XIX. Yüzyıl Osmanlı Modernleşmesi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Lale Devri Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 III. Selim Dönemi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 II. Mahmut Dönemi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ön Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tanzimat Dönemi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Birinci Meşrutiyet Dönemi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İkinci Meşrutiyet Dönemi Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ermeni Sorunu Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Mondros Ateşkes Antlaşması, İşgaller ve Milli Mücadele. Ön Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 11:44