SOSS403 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS403
Ad Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında sağlamak; yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirmek; dört temel dil becerisini geliştirmek; sanat formlarına saygı göstermek; Sosyal bilgiler eğitimde dramaya dayalı etkinlikler geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Küçükahmet L; H. Borçbakan; S.S. Karamanoğlu (2001) “İlköğretimde Drama” Ankara

Notlar

Gönen M; S. Şahin; A.İ. Yükselen; E. Tanju; S. A. Celep (2006); “Çocuklar İçin Yaratıcı Drama” EPSİLON YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir.
ÖÇ02 Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır
ÖÇ03 Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir
ÖÇ04 Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir
ÖÇ05 Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun,tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dramanın Yararları:Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb 1 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı -Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları -Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları 1 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları 3 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Yaratıcı dramanın ilkeleri/Drama Uygulamaları 4 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi Drama Uygulamaları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 12:23