Genel Bilgi
Kod | ME804 |
Ad | Matematik Eğitiminde Muhakeme ve Problem Çözme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, problem çözmenin doğası, aşamalarını, türlerini anlamak, problem çözme stratejilerini irdelemek ve problem kurmaktır.
Dersin İçeriği
Problem çözmenin doğasını, aşamalarını ve türlerini kavramak. Problem çözme stratejilerini incelemek. Problem çözmenin ve akıl yürütmenin doğasını kavrayın; problem türleri; problem çözme aşamaları; problem çözme stratejileri; rutin olmayan problemler yazmak;
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Altun, M. (2010). Matematik Öğretimi. 7. baskı. Alfa aktüel: Bursa. 2-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2009). problem solving in mathematics. Corwin. 3-) Posamentier, A. S. and Krulik, S.(2008). Problem solving strategies for efficent and elegant solutions. Corwin
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problemin tanımını yapabilir, özelliklerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Rutin ve rutin olmayan problemleri ayırt edebilir, açıklar. |
ÖÇ03 | Problem çözme yaklaşımları ile ilgili bilgi sahip olur. |
ÖÇ04 | Problem kurma ve problem kurma türleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Problem nedir 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Problem türler 2i | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Problem çözme süreci 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Problem çözme süreci 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Problem çözme süreci 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | ödev için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Problem çözmede yaşanan güçlükler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Problem çözme yaklaşımı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Problem çözme yaklaşımı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Problem çözme yaklaşımı 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Problem çözme yaklaşımı 4 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sözel problemlerin yapıları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel değerlendirme | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,04 | ||
AKTS | 8 AKTS |