Genel Bilgi
Kod | ME819 |
Ad | Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİLİZ YURTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisans üstü eğitiminde bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliği kavratarak matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmelerini sağlamaktır. Bir diğer amaç geleceğin öğretmenlerine matematik ve onun öğretimine yönelik temel düzeyde araştırma yapabilme bilgisi ve becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrama. Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrama. Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme. Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları kavrama. Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme. Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Karasar, Niyazi. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
Notlar
Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. Siyasal Kitabevi. Ankara Earl R. Babbie (2001) The Practice of Social Research. 9.th. USA Wadsworth/Thomson Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrar. |
ÖÇ02 | Temel araştırma türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Bir araştırmanın aşamalarını kavrar. |
ÖÇ04 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlar |
ÖÇ05 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı uygular. |
ÖÇ06 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı yazar. |
ÖÇ07 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmanın sonuçlarını sunar. |
ÖÇ08 | Araştırmanın yazılmasında üslup ve bilimsel etik kurallarına uyar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın genel süreci ve aşamaları I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırmanın genel süreci ve aşamaları II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farklar I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bilimsel yayınlar (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farklar II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Genel tekrar ve tartışma | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Araştırma raporlarının revize edilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |