Genel Bilgi
Kod | İTS725 |
Ad | Tarihi Türk Lehçeleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğu Türkçesinin sahası olarak bilinen Karahanlı, Harezm ve Çağatayca yapılan Kur'an tercümelerinin tanınması, İslami kavramların ve İslami terminolojinin Türkçe'de nasıl karşılandığını görmek.
Dersin İçeriği
Doğu Türkçesinin sahası olarak bilinen Karahanlı, Harezm ve Çağatayca yapılan Kur'an tercümelerinin tanınması, İslami kavramların ve İslami terminolojinin Türkçe'de nasıl karşılandığını görmek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğu Türkçesi Kuran Tercümeleri
Notlar
Doğu Türkçesi Kuran Tercümeleri 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 2 |
ÖÇ02 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 1 |
ÖÇ03 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 3 |
ÖÇ04 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 4 |
ÖÇ05 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 5 |
ÖÇ06 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 6 |
ÖÇ07 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 7 |
ÖÇ08 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 8 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip ve onlardan istifade becerisine ulaşır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Alanıyla ilgili problemleri tanır ve bu hususta eleştirel bir zihniyet ve bakış açısını elde eder. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ara sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade eder ve interdisipliner yaklaşımlara açık olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar ve çalışmalarını bu yönde sürdürür. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve etik değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 2 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 3 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 4 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavları 2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |